Με αφορμή το Διεθνές Συνέδριο για τη δημιουργία διαλόγου μεταξύ της Εκκλησίας και της επιστημονικής κοινότητας, ο Μητροπολίτης Μεσογαίας αναπαρήγαγε μια έντονα ομοφοβική ρητορική.
Συγκεκριμένα, το κεντρικό θέμα του συνεδρίου ήταν το ζήτημα της βιοηθικής, με συζητήσεις γύρω από τη σύγχρονη ιατρική, αλλά και το φύλο και το δικαίωμα της επιλογής, όπως αναφέρεται και στο T-Zine.
Ένας από τους ομιλητές ήταν και ο Μητροπολίτης Μεσογαίας, του οποίο η εισήγηση είχε το εξής θέμα: «Η παρακαταθήκη του φύλου: Δικαίωμα επιλογής ή ευθύνη αγιασμού;». Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο ίδιος ανέφερε πως το φύλο έχει ταυτότητα, την αρσενική και τη θηλυκή.
Συνεχίζοντας, έκανε κι άλλα ομοφοβικά (και τρανσφοβικά σχόλια), όπως το «η βούληση πρέπει να συμβαδίζει με τη φύση», και ότι οι ΛΟΑΤΚΙ+ γάμοι «είναι παρά φύση».
Συγκεκριμένα είπε:
«Προσπάθησα να περιγράψω ποια είναι η ταυτότητα σε μία βιολογική βάση, γενετική βάση, στην αρχή της συμπληρωματικότητας. Επίσης, την ορμονική, οι ορμόνες μας είναι συμπληρωματικές, δεν είναι απλώς διαφορετικά τα φύλα, είναι συμπληρωματικά, το οποίο σημαίνει ότι πρέπει να ενωθούν για να γεννηθεί μια καινούργια ζωή. Για να γίνει αυτό, πρέπει βιολογικά και ανατομικά τα σώματα να ταιριάζουν, πρέπει γενετικά τα κύτταρα να μπορούν να δημιουργήσουν τον νέο άνθρωπο και πρέπει και οι ορμόνες να συνεργαστούν. Αυτό που γίνεται τώρα είναι ότι στην ουσία γίνεται μία πάλη ανάμεσα στον δικαιωματισμό και στην ελευθερία. Δηλαδή στο να μπορέσει ο άνθρωπος να κάνει ό,τι θέλει, να του επιτραπεί να κάνει ό,τι θέλει ή στο να γίνει αυτό που όντως είναι. Αυτό είναι ελευθερία.
Προσπαθήσαμε να θέσουμε τις βάσεις για το γιατί η εκκλησία βλέπει έτσι τα θέματα του φύλου και γιατί είναι ιερό το φύλο. Το φύλο έχει ταυτότητα. Έχουμε τα αρσενικά, έχουμε και τα θηλυκά. Υπάρχουν έρευνες που λένε ότι υπάρχουν ζώα που έχουν τέτοια χαρακτηριστικά, αλλά δεν είναι αληθές. Είναι μέρος της προπαγάνδας που γίνεται. Εμείς θέλουμε να πούμε ότι ο άνθρωπος έχει ως δώρο μεγάλο την αυτεξουσιότητα. Δηλαδή τη δυνατότητα ο ίδιος αυτό που είναι να το αναδείξει ή να το καταστρέψει. Και εμείς λέμε αυτό ότι η εκκλησία απευθύνεται στην αυτεξουσιότητα του ανθρώπου για να οδηγηθεί στην ελευθερία.
Υπάρχουν οι περιπτώσεις που υπάρχει ένα βιολογικό υπόβαθρο τέτοιο που έχει και τα δύο φύλα. Αυτό είναι άλλο πράγμα. Εμείς μιλάμε για τη βούληση να αλλάξει τη φύση του. Η βούληση πρέπει να συμβαδίζει με τη φύση. Και όταν την αλλάζει, κακώς την αλλάζει. Όταν οι δύο άνθρωποι είναι σκοπός να ενωθούν, αυτό είναι και ο γάμος, και τους δύο τους διχάζει. Γάμοι ομοφυλοφίλων, είναι παρά φύση. Ωάριο με ωάριο γονιμοποιείται; Και να μου πείτε πως γίνεται».
Πληροφορίες από T-ZINE.