Εκδόσεις που στοχεύουν στο ΛΟΑΤΚΙ+ κοινό αλλά και σε άλλες μειονότητες βρίσκονται αντιμέτωπες με «παραδοσιακού τύπου διακρίσεις», καθώς ολοένα και περισσότεροι διαφημιζόμενοι αποφεύγουν να συνεργαστούν μαζί τους, στον απόηχο των πολιτικών επιθέσεων κατά της διαφορετικότητας και της ένταξης, σύμφωνα με εκδότες και στελέχη του χώρου.
Σημειώνουν ότι η προηγούμενη «χρυσή περίοδος» συνεργασιών με brands έχει τελειώσει. Στις ΗΠΑ, το κύμα αντίδρασης στις εταιρικές πολιτικές DEI τους τελευταίους 18 μήνες έχει οδηγήσει μεγάλες εταιρείες να αναδιπλωθούν.
Ο Τάγκ Γουόρνερ, διευθύνων σύμβουλος των Gay Times, τόνισε ότι η έκδοση έχασε το 80% των διαφημιζόμενων μέσα σε έναν χρόνο, με απώλεια εσόδων άνω των 5 εκατ. λιρών. «Αυτό είναι απλή διάκριση», είπε. «Η διάκριση δεν χρειάζεται να είναι λογική ούτε να βγάζει επιχειρηματικό νόημα. Είναι διάκριση και την υφιστάμεθα τώρα σε όλο της το μέγεθος».
Η Ναφίσα Μπάκαρ, συνιδρύτρια του Amaliah που «δίνει φωνή στις μουσουλμάνες γυναίκες», διαπίστωσε «αλλαγή κλίματος» από τις εταιρείες: «Η χρυσή εποχή της D&I ανήκει πλέον στο παρελθόν». Παρομοίως, ο Ιμπραχίμ Καμάρα, ιδρυτής του νεανικού μέσου GUAP, που απευθύνεται σε μαύρο και εθνοτικά διαφορετικό κοινό, είπε ότι η «υπερβολική διάθεση στήριξης» του 2020 έχει ξεθωριάσει, ενώ πολλοί υπεύθυνοι διαφορετικότητας που προσλήφθηκαν τότε έχουν ήδη απολυθεί.
Ο Γουόρνερ επισήμανε ότι η αντι-DEI δυναμική υπήρχε πριν από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, όμως η εκλογή του «έδωσε την άδεια σε πολλούς να εκφράσουν ανοιχτά αυτό που ήδη πίστευαν».
Ωστόσο, οι επιπτώσεις δεν είναι ίδιες για όλους. Ο Ντάρεν Στάιλς, διευθυντής της Stream Publishing που εκδίδει το περιοδικό Attitude, σημείωσε: «Τα brands είναι σίγουρα πιο προσεκτικά, ίσως και νευρικά. Παρόλα αυτά, η εμπειρία μας δείχνει ότι οι περισσότεροι παραμένουν στη θέση τους, αν όχι ενισχύουν τη στήριξή τους». Παρ’ όλα αυτά, εξέφρασε την ανησυχία του.
«Δεν εφησυχάζω», πρόσθεσε. «Η ρητορική αυτή δεν πρόκειται να εξαφανιστεί. Και με τον Νάιτζελ Φάρατζ να ανεβαίνει στις δημοσκοπήσεις, υπάρχει λόγος ανησυχίας. Δεν είναι σύμμαχος της κοινότητάς μας, το έχει αποδείξει πολλές φορές».
Από την άλλη, ο Μαρκ Μπέριχιλ, CEO της equalpride (που εκδίδει τα Out και The Advocate), παραδέχτηκε ότι κάποιες συμφωνίες με brands καθυστερούν, αλλά τόνισε ότι το βασικό μήνυμα πρέπει να είναι πως η συνεργασία με ΛΟΑΤΚΙ+ εκδόσεις αποτελεί και έξυπνη επιχειρηματική επιλογή: «Δεν είναι φιλανθρωπία. Είναι σωστή επιχειρηματική απόφαση. Έχουμε σημαντικές ιστορίες να πούμε και πραγματική αγοραστική δύναμη να δείξουμε. Όσο το προβάλλουμε αυτό, θα έχουμε στο πλευρό μας τους κατάλληλους συνεργάτες».
με πληροφορίες από Τhe Guardian