Ριχάρδος ΙΙΙ: η διαφορετικότητα που τίμησε τον Σαίξπηρ

Please go to your Post editor » Post Settings » Post Formats tab below your editor to enter video URL.

Σάββατο βράδυ στο Σύγχρονο Θέατρο στο Γκάζι και η πρώτη μου φορά στο συγκεκριμένο χώρο μου κίνησε έντονα την περιέργεια. Ένας πολύ καλά οργανωμένος χώρος, ένα άνετο θέατρο, που αυτή την περίοδο φιλοξενεί το έργο “Ριχάρδος ο ΙΙΙ” σε διασκευή του Σάββα Κυριακίδη και σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά με πρωταγωνίστρια την Καίτη Κωνσταντίνου!

Γυναίκα ερμηνεύει ανδρικό ρόλο σε έργο του Σαίξπηρ; Αυτό αναρωτήθηκα και όντως φοβήθηκα μη δω την “Σωσώ” από τα Εγκλήματα να “εγκληματεί” κατά του μεγάλου αυτού δημιουργού! Ευτυχώς η έκπληξη ήταν ακόμα μεγαλύτερη από ότι περίμενα: η Καίτη απλά έκανε τον ρόλο δικό της και με την ερμηνεία της, ακόμα και αν δεν έχεις διαβάσει καθόλου Σαίξπηρ στη ζωή σου και παρά τον λυρικό λόγο του Βάρδου του Έιβον, γίνεσαι μέτοχος της παράστασης ακόμα και παρά τη θέλησή σου.

Με τον εναρκτήριο μονόλογο καταλαβαίνεις αμέσως τον συνδυασμό του παραδοσιακόυ και του ελεύθερου ύφους, χαρακτηριστικό της γραφής του Σαίξπηρ. Απίστευτη ερμηνεία της Καίτης που δείχνει αρκετά περίτεχνα από την αρχή, την αυτογνωσία του ήρωα του έργου. Οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές ίσως να μην απέδωσαν στο 100% το ύφος του Σαίξπηρ, όπως το έχω διαβάσει εγώ και ίσως να έδωσαν όντως τον εαυτό τους σε αυτό που ήθελε ο σκηνοθέτης, αλλά σίγουρα ο κάθε χαρακτήρας του έργου σου αφήνει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και αναμνήσεις. Αναρωτιέσαι πριν από κάθε δολοφονία: πώς θα πεθάνει αυτός άραγε;

Η Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη ως άλλη Ελισσαβετ Α’ (η οποία ήταν και προστάτιδα του Σαίξπηρ) δίνει πολύ προκληκτικά συγκινησιακή ερμηνεία, με υπερβολή στην απόδοση αλλά απόλυτα δικαιολογημένη, ειδικά στην τελευταία της εμφάνιση ως μάνα που έχασε τους γιους της και απλά ανυπέρβλητη στην ικεσία της για να σώσει τη κόρη της, καθώς πέρα από την απόδοση του κειμένου, η κίνηση και η γλώσσα του σώματος φτάνουν στον υπερθετικό βαθμό, πλήρως υποτασσόμενα στην αποστολή του ρόλου.

Για τη γενικότερη σκηνοθεσία, οφείλω να ομολογήσω ότι δεν είμαι φαν του dark σε ένα θεατρικό έργο και ο συνδυασμός dark, goth δεν είναι το στιλ μου σαν άνθρωπος. Αυτή τη φορά, μια και μόνο παράσταση με έκανε να αναθεωρήσω κάτι στο οποίο δεν είχα μπει στον κόπο να αναρωτηθώ γιατί έχω απορρίψει. Σκηνογραφία και κοστούμια απλά καταπληκτικά και ενώ ήταν ιδιαίτερα, σίγουρα δεν εμπεριείχαν υπερβολή που θα μπορούσε να παρεξηγηθεί ως κιτς.

Γενικότερα βρήκα πολύ καλή την όλη δουλειά της ομάδας γιατί κάθε μου ερώτηση, από το κείμενο μέχρι και τις ναϋλον σακούλες, φρόντισε ο σκηνοθέτης μέσω των ηθοποιών να την απαντήσει και να τη δικαιολογήσει μέσα από την ανάγκη για έναν εκμοντερνισμό του Σαιξπηρικού έργου, το οποίο κατά τη γνώμη μου, σίγουρα θα βοηθήσει τα νέα παιδιά να κατανοήσουν έναν μεσαιωνικό συγγραφέα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Πληροφορίες
Στο Σύγχρονο Θέατρο / Ευμολπιδών 45, Γκάζι
Από 17 Φεβρουαρίου

Παραστάσεις:
Τετάρτη & Κυριακή στις 7μμ
Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 9μμ

Διάρκεια: 2 ώρες

Τιμές Εισιτηρίων:
Γενική Είσοδος Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 18ευρώ
Γενική Είσοδος Τετάρτη & Πέμπτη: 15ευρώ
Φοιτητικό, Άνεργοι, ΑΜΕΑ: 12ευρώ για όλες τις ημέρες

Μετάφραση: Κ. Καρθαίος
Διασκευή: Σάββας Κυριακίδης
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική: Κώστας Βόμβολος
Κίνηση: Αλίκη Καζούρη
Σχεδιασμός Μακιγιάζ: Αχιλλέας Χαρίτος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάκης Μεζόπουλος

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (σε αλφαβητική σειρά): Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Θωμάς Γκαγκάς, Καίτη Κωνσταντίνου, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Μιχάλης Μουλακάκης, Πηνελόπη Τσιλίκα.

Φώτης Κωνσταντόπουλος / www.oikotimes.com

Journalist and freelance blogger with passion about music and events. Following the Eurovision Song Contest since 1996 with the printed version and with the online edition of oikotimes.com since 2001. Working on major events like MAD VMA, MADwalk, Positive Energy Day and following travel, theatre, festival events to review them.




Δες και αυτό!