Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου περιορίζουν τη δημόσια στήριξή τους στις εορταστικές εκδηλώσεις Pride, σύμφωνα με ανάλυση της Guardian, προκαλώντας προειδοποιήσεις ότι χρειάζονται «σαφή μηνύματα» εν μέσω αυξανόμενης παγκόσμιας εχθρότητας προς την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.
Η ανάλυση των δημοσιεύσεων στα social media των κορυφαίων εταιρειών δείχνει ότι οι αναφορές στο Pride έχουν μειωθεί κατά 92% από το 2023, ακολουθώντας μια αντίστοιχη τάση στις μεγάλες αμερικανικές εταιρείες.
Τα ευρήματα έρχονται μετά από μια σειρά εκτελεστικών εντολών που υπέγραψε το 2025 ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump, οι οποίες ακύρωσαν τα προγράμματα ισότητας (DEI) της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, οδηγώντας τις εταιρείες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού να επαναπροσδιορίσουν, να περιορίσουν ή ακόμα και να καταργήσουν πολιτικές ισότητας.
Η Guardian ανέλυσε τους κύριους λογαριασμούς social media των 10 μεγαλύτερων βρετανικών και των 10 μεγαλύτερων αμερικανικών εταιρειών με βάση την κεφαλαιοποίηση αγοράς.
Στις βρετανικές εταιρείες περιλαμβάνονταν η Arm Holdings, η AstraZeneca, η GSK, η British American Tobacco, η HSBC, η Linde, η Rolls-Royce, η Shell και η Unilever.
Το 2023, συνολικά 52 αναρτήσεις στα Facebook, Instagram και X περιείχαν τη λέξη ή το hashtag «Pride». Το 2024 οι αναρτήσεις μειώθηκαν κατά 48% σε 27, και το 2025 έπεσαν σε μόλις τέσσερις — πτώση 85% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 92% σε σχέση με το 2023.
Η HSBC παρέμεινε η πιο ενεργή βρετανική εταιρεία σε αναρτήσεις για το Pride, αν και και οι δικές της δημοσιεύσεις μειώθηκαν κατά 94%. Οι AstraZeneca, Shell και Unilever ήταν οι λιγότερο ενεργές.
Στις ΗΠΑ, οι αναρτήσεις για Pride μειώθηκαν επίσης: από 39 το 2023 σε 21 το 2024 και σε 18 το 2025, αντιπροσωπεύοντας πτώση 54%. Η Apple ήταν η μόνη εταιρεία που αύξησε τις αναρτήσεις της κατά 22% μεταξύ 2023 και 2025, ενώ οι Berkshire Hathaway, Broadcom και Tesla ήταν οι λιγότερο ενεργές.

Ο Simon Blake, διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού υπεράσπισης Stonewall, σημείωσε ότι σε έναν κόσμο όπου οι ΛΟΑΤΚΙ+ άνθρωποι αισθάνονται λιγότερο ασφαλείς και ευπρόσδεκτοι, οι εταιρείες πρέπει να στέλνουν σαφή μηνύματα στήριξης. Παράλληλα, τόνισε ότι η καθημερινή πρακτική ένταξης δείχνει μεγαλύτερη δέσμευση από τις αναρτήσεις στα social media.
Ο Paul Sesay, ιδρυτής των Inclusive Top 50 UK Employers, National Diversity Awards και Elevate 1000, υπογράμμισε ότι η μείωση των προϋπολογισμών για DEI επηρεάζει δυσανάλογα τα εταιρικά δίκτυα ΛΟΑΤΚΙ+, που αποτελούν τα πιο πολυάριθμα και χρηματοδοτούμενα.
Ο podcaster και ειδικός σε θέματα εργασιακής κουλτούρας Bruce Daisley ανέφερε ότι πολλές εταιρείες διατηρούν πρωτοβουλίες με πιο διακριτικό τρόπο, καθώς η πολιτική ατμόσφαιρα και η ορατότητα ακραίων απόψεων στα social media δημιουργούν φόβο.
Από τις εταιρείες που συμμετείχαν στην ανάλυση, η Arm Holdings δήλωσε ότι η ένταξη ήταν πάντα στο επίκεντρο της κουλτούρας της, η Rio Tinto τόνισε τη σημασία της διαφορετικότητας και η GSK επανέλαβε τη δέσμευσή της για υποστήριξη του Pride. Η HSBC UK δήλωσε ότι είναι «αφοσιωμένη στην ένταξη όλων των συναδέλφων και πελατών» και στηρίζει τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα με διάφορους τρόπους, μεταξύ άλλων μέσω δικτύου Pride και προγραμμάτων μέντορινγκ.









