Πέρα από τις ΛΟΑΤΚΙ+, αρκετές ήταν οι συλλογικότητες (αντιφασιστικές, κόμματα, οργανώσεις κλπ), οι οποίες με αφορμή τη δολοφονία του Ζακ μπήκαν στη διαδικασία να καταγγείλουν τον φασισμό της ελληνικής κοινωνίας, την αστυνομική βιαιότητα και στη συστημική αυθαιρεσία.
Μια πράξη απολύτως λογική, αφού ένα τέτοιο έγκλημα (φυσικά και) επηρεάζει την κοινωνία ως σύνολο. Επομένως κι ως σύνολο πρέπει να το καταδικάσει.
Παρόλ΄αυτά ο Ζακ, η Ζackie, αποτελούσε ένα ενεργό μέλος της queer κοινότητας με έντονη δράση υπέρ των δικαιωμάτων της. Κι αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να παραμερίζεται από οποιαδήποτε συλλογικότητα αποφασίζει να λάβει μέρος στον αγώνα για την καταδίκη των ενόχων και τη δικαίωση της μνήμης του Ζακ.
Ο Ζακ ήταν ένα άτομο που έφερε πολλές ταυτότητες και δολοφονήθηκε εξ αιτίας του τρόπου με το οποίο κάποιοι αντιμετωπίζουν τις ταυτότητες αυτές. Που πιστεύουν ότι μπορεί να εγκληματούν εις βάρους τους και εις βάρος αυτών που τις φέρουν. Όταν λοιπόν διαδηλώνουμε για τη δολοφονία του Ζακ, μοιραία διαδηλώνουμε και για τις ταυτότητες αυτές, για την προστασία τους και για τα δικαιώματά τους.
Όταν λοιπόν διαδηλώνεις για τον Ζακ, διαδηλώνεις και για τα ΛΟΑΤ+ δικαιώματα και είναι τουλάχιστον ασυνεπές το μην το αναγνωρίζεις ή έστω να το θυμάσαι μόνο τότε.
Πριν λίγες μέρες το Patras Pride δημοσίευσε μια απάντηση στη ΚΝΕ/ΜΑΣ/ΠΚΣ σχετικά με την απόφασή της κατέβει σε πορεία, με αφορμή τη δίκη του Ζακ, την ίδια ώρα και στο ίδιο μέρος που είχε προγραμματίσει και το Pride.
Όπως αναφέρεται: «Το έρεισμα ήταν από το ψήφισμα του Γεωπονικού Θεσσαλονίκης, που μάλιστα το αρχείο έφερε τον τίτλο «γκέι.doc» αποδεικνύοντας την μέση αντίληψη που έχει η ΚΝΕ για τα φεμινιστικά/ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα και υποτιμώντας έτσι την σοβαρότητα της υπόθεσης του Ζακ. Άξιο λόγου είναι να αναφέρουμε και να αναρωτηθούμε πού ήταν η ΠΚΣ/ΜΑΣ/ ΚΝΕ τόσο στις σχολές όσο και στον δρόμο αυτά τα δύο χρόνια, όσον αφορά τον Ζακ, ενώ μέχρι και φέτος το ζήτημα δεν ανοίχτηκε καθόλου μέχρι την Τετάρτη από μεριάς τους».
Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι «τα πανό τους ΔΕΝ ανέφεραν πουθενά τον Ζακ, ενώ στα συνθήματά τους ο Ζακ ξανά ήταν άφαντος με τα πανό και τα συνθήματα να περιορίζονται στη παιδεία και την εργασία (!!)».
Τελειώνοντας θέλω να πω ότι συμφωνώ απόλυτα με το Patras Pride και με αυτή του την απάντησή.
«Μέσα σε όλα αυτά δεν είχαν καμία διάθεση να συνδιαμορφώσουν, να έρθουν σε επαφή με τα καταπιεζόμενα άτομα και τα βιώματά τους αλλά να ανοίξουν ένα θέμα που δεν γνωρίζουν, το οποίο αφορά εμάς, χωρίς εμάς. Φυσικά δεν τρέφουμε αυταπάτες. Ξέρουμε ότι η ρητορεία τους περιορίζεται απλά στην εργατική τάξη και ταυτότητα χωρίς να αναγνωρίζουν άλλες παραμέτρους και καταπιέσεις, όπως η φυλή, το φύλο, κ.α. καταντώντας όλο αυτό να είναι επικίνδυνο και ρατσιστικό και διαιωνίζοντας την ετεροκανονικότητα μέσα από μια ψευδομαχητική γλώσσα. Και στο θέμα του Ζακ, που αποπειράθηκαν να ανοίξουν, δεν αναγνωρίζουν/αναδεικνύουν τις υπόλοιπες ταυτότητες που είχε και πάλευε, πάνω και στις οποίες στηρίχτηκε η υπόλοιπη κοινωνία και τα καθεστωτικά ΜΜΕ, ώστε να τον πολεμήσει και να τον διαφθείρει. Δεν ξεχνάμε και γνωρίζουμε τη στάση της/του ΚΝΕ/ΚΚΕ τόσο σε διαπροσωπικό και πολιτικό επίπεδο στις σχολές μας, όσον αφορά τα ΛΟΑΤΚΙ ζητήματα αλλά όσο και σε θεσμικό επίπεδο».
Δεν ξεχνάμε ότι το ΚΚΕ έχει επιλέξει πολλές φορές να συμπλεύσει με τις πιο συντηρητικές απόψεις σε διάφορα ζωτικά (αν και ελλιπή) νομοσχέδια για τις καταπιεσμένες ΛΟΑΤΚΙ ομάδες, ανάγοντας την ομοφοβία/τρανσφοβία σε πολιτική ανάλυση».
https://www.facebook.com/patraspride/posts/4748999625172933