Οι κουήρ ταινίες του Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

02/12/2024
από
Το 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει από τις 5 έως και τις 18 Δεκεμβρίου 2024 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και περιλαμβάνει τρεις μοναδικές κουήρ ταινίες.

Στις δύο αίθουσες της Ταινιοθήκης, όπου θα προβληθούν οι ταινίες, το ΦΠΚΑ φιλοδοξεί να αναδείξει ό,τι πιο φρέσκο και καινοτόμο συμβαίνει στον παγκόσμιο κινηματογράφο. Ανάμεσά τους βρίσκονται και τρεις σπουδαίες κουήρ ταινίες.

Μυθοπλασία/Fiction, 2024, Βιετνάμ, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη, Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Γερμανία, ΗΠΑ/Vietnam, Philippines, Singapore, France, Netherlands, Italy, Germany, USA, 129′, DCP, Έγχρωμη/Color Με ήχο/With sound, Βιετναμέζικα/Vietnamese

Δύο νεαροί ανθρακωρύχοι, ο Βιετ και ο Ναμ, ανακαλύπτουν τηνοικειότητα στο σκοτάδι ενός ανθρακωρυχείου, ενός μέρους που αρ-χικά μοιάζει περιοριστικό, αλλά μετατρέπεται σε καταφύγιο για τοκρυφό τους ειδύλλιο. Καθώς ο Ναμ ετοιμάζεται να μεταναστεύσειαναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες, ξεκινά ένα οδοιπορικό με τη μητέ-ρα του για να ανακαλύψει τη μοίρα του πατέρα του στον πόλεμο. Μεατμοσφαιρική κινηματογράφηση σε 16mm, η ταινία αποτυπώνει τηναισθησιακή σχέση τους και τον πόνο του χωρισμού, ενώ παράλληλαπροβληματίζεται για το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο. Απαγορευμένηστο Βιετνάμ λόγω του τρόπου με τον οποίο απεικονίζει τη χώρα, ητρίτη ταινία του Τρουόνγκ Μιν Κουί προσφέρει μια σπαρακτική, καλ-λιτεχνική εξερεύνηση της επιθυμίας και της αβεβαιότητας, δίνοντας έμφαση στο συναισθηματικό βάθος της αλληλένδετης ζωής τους ενμέσω ενός μεταβαλλόμενου κόσμου.

Σκηνοθεσία: Trương Minh Quý

Μυθοπλασία/Fiction, 2024, Αυστρία/Austria, 83’, DCP, Έγχρωμη/Color Με ήχο/With sound, Αγγλικά, Γερμανικά, Ρωσικά/English, German, Russian

Η Έρολ και η Σάσα, δύο κάπως αποπροσανατολισμένοι χαρα-κτήρες στα είκοσί τους, περιφέρονται άσκοπα στις ψυχρές χειμω-νιάτικες μέρες μιας πόλης. Ενώ ρίχνουν ένα τρυφερό βλέμμα σεθραύσματα της καθημερινότητάς τους, άνθρωποι, ιστορίες, τόποικαι πραγματικότητες αρχίζουν να αλληλεπικαλύπτονται και να δια-πλέκονται. Το κυανό σκιαγραφεί μια εύθραυστη συνθήκη ύπαρξης,μια κατάσταση ή ατμόσφαιρα ασάφειας και νοσταλγίας. Με ήρεμορυθμό, υπνωτιστική μουσική, προσεγμένα κάδρα 4:3 σε 16mm καιελάχιστους διαλόγους, οι σκηνοθέτιδες μετατρέπουν τα σώματακαι τα πρόσωπα των πρωταγωνιστριών σε συναισθηματικούς χάρ-τες. Δύο χρόνια μετά το απελευθερωτικό Μπέατριξ (12ο ΦΠΚΑ), τοσκηνοθετικό δίδυμο θέτει ξανά στο επίκεντρο το γυναικείο σώμα,χειραφετημένο από κάθε είδους υπαγορεύσεις

Σκηνοθεσία: Lilith Kraxner, Milena Czernovsky 

Βραβεία: Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μασσαλίας – FIDMarseille/Grand Jury Prize in Marseille International Film Festival – FIDMarseille

Μυθοπλασία/Fiction, 2024, Αργεντινή, Ισπανία/Argentina, Spain, 64′, DCP, Έγχρωμη/Color, Με ήχο/With sound, Ισπανικά/Spanish

Στην ταινία όπταις άμμε – με καις, ο Αργεντινός σκηνοθέτης Ματίας Πινιέιρο διασκευάζει το κεφάλαιο «Αφρός της θάλασσας» από τοβιβλίο του Τσέζαρε Παβέζε Διάλογοι με τη Λευκοθέα, που εκδόθηκετο 1947. Δίπλα στη θάλασσα, η αρχαία Ελληνίδα ποιήτρια Σαπφώ καιη Νύμφη Βριτόμαρτις μιλούν για την αγάπη και τον θάνατο. Σύμφωναμε τον θρύλο, η Σαπφώ λέγεται ότι έπεσε στον ωκεανό εξαιτίας ερω-τικής απογοήτευσης. Η Βριτόμαρτις, από την άλλη, φημολογείται ότιέπεσε τυχαία από έναν γκρεμό στη θάλασσα, ενώ έτρεχε για να ξε-φύγει από έναν άντρα. Μαζί συζητούν τις ιστορίες και τις εικόνες πουέχουν δημιουργηθεί γύρω από αυτές, ελπίζοντας να κατανοήσουν,έστω για μια στιγμή, τη γλυκόπικρη φύση της επιθυμίας

Σκηνοθεσία: Matías Piñeiro

Περισσότερες πληροφορίες για το 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου εδώ.




Δες και αυτό!