Επαινείται για τη διαφορετικότητα και την καλλιτεχνία του και συναρπάζει τις καρδιές εκατομμυρίων θαυμαστών, το “Spider-Man: Across the Spider-Verse” και ίσως είναι η ταινία του καλοκαιριού.
Η διαδικασία δημιουργίας της ταινίας, ωστόσο, μπορεί να μην ήταν τόσο ευχάριστη όσο η παρακολούθηση της. Στο Vulture’s Anonymous in Hollywood, τέσσερις καλλιτέχνες που δούλεψαν στην ταινία υποστήριξαν ότι εργάστηκαν σε μη βιώσιμες συνθήκες — συμπεριλαμβανομένων 11ωρων σε 7ήμερη συνθήκη εργασίας για περισσότερο από ένα χρόνο.
Αυτές οι συνθήκες αποδίδονταν σε μεγάλο βαθμό στους παραγωγούς του Spider-Verse, του κινηματογραφικού ντουέτου Phil Lord και Chris Miller. Πριν από την εκπληκτική επιτυχία των ταινιών Into and Across the Spider-Verse, οι Lord και Miller είχαν ήδη κάνει την καριέρα τους στα κινούμενα σχέδια με το franchise “Cloudy With a Chance of Meatballs” και “The Lego Movie.”
Το στυλ διαχείρισης του Lord, που χαρακτηρίζεται από την ακόρεστη επιθυμία του για αναθεωρήσεις, φέρεται να οδήγησε σε μια επίπονη διαδικασία για τους καλλιτέχνες, με τους οποίους συνεργάστηκε, κατά τη διάρκεια της παραγωγής του “Across the Spider-Verse”. Όπως περιέγραψε ένας από τους πιο έμπειρους καλλιτέχνες της ταινίας στο Vulture: «Με τον Phil Lord, τίποτα δεν είναι ποτέ οριστικό ή εγκεκριμένο. Τίποτα δεν ήταν πραγματικά σταθερό. Τίποτα δεν έγινε ποτέ».
Η διαδικασία δοκιμής και λάθους δεν επεκτείνεται συνήθως πέρα από τη γραφή και το storyboarding, αλλά κάτω από τις ακριβές απαιτήσεις του Lord, με τις πλήρως ολοκληρωμένες εικόνες να επαναλαμβάνονται πολλές φορές.
Ένας εργαζόμενος που μίλησε με τον Vulture επανέλαβε την ασυνήθιστη υπερβολή αυτών των συνθηκών, δηλώνοντας: «Σε κάθε ταινία που έχω δουλέψει, υπήρξαν αναθεωρήσεις. Πάντα δουλεύεις σε μια ταινία που εξελίσσεται. Αλλά, σίγουρα όχι σε αυτό το επίπεδο».
Ένας καλλιτέχνης δήλωσε ότι «Πάνω από 100 άτομα έφυγαν από το έργο, επειδή δεν άντεχαν άλλο».
Η Amy Pascal, πρώην πρόεδρος της Sony Pictures Entertainment και παραγωγός και στις δύο ταινίες Spider-Verse, είπε στο Vulture ότι η αποχώρηση δεν ήταν έκπληξη, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των καλλιτεχνών που εργάζονται στο έργο.
«Ένα από τα πράγματα σχετικά με τα κινούμενα σχέδια που το κάνουν τόσο υπέροχο να δουλεύεις είναι ότι μπορείς να συνεχίσεις μέχρι να γίνει σωστή η ιστορία», είπε.
Αλλά στους απογοητευμένους καλλιτέχνες – βετεράνους της βιομηχανίας – η Pascal παρατήρησε: «Υποθέτω, καλώς ήρθατε να κάνετε μια ταινία».
Η Imageworks, το στούντιο πίσω από το Spider-Verse, είναι επί του παρόντος ένα στούντιο που δεν ανήκει στην ένωση. Ο Steve Kaplan, εκπρόσωπος επιχειρήσεων του The Animation Guild (TAG), είπε ότι οι συνθήκες εργασίας στο Spider-Verse δεν ήταν περίεργες, αλλά διέψευσε την ιδέα ότι θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται ως πρότυπο.
“Πιστεύω ειλικρινά ότι είναι μια καλή ταινία. Αλλά μαζί με αυτό, είναι εξουθενωτικό για πολλούς από τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν”, είπε ένας καλλιτέχνης. «Το ηθικό ήταν απίστευτα χαμηλό… Αυτό το διαρκές συναισθηματικό πάρε-δώσε είναι πολύ στρεσογόνο· επηρεάζει απόλυτα τη ζωή των ανθρώπων, τα προγράμματα ύπνου, τα επίπεδα ενέργειας, την εξάντλησή τους».
Το Beyond the Spider-Verse έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει την άνοιξη του επόμενου έτους, αν και οι καλλιτέχνες της ταινίας αναφέρουν ότι δεν υπάρχει «κανένας τρόπος» να ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τότε.