“Η καλλιτέχνις [Λέττα Κάππα] που επιλέχθηκε για τον ρόλο της Στρέλλας στην οντισιόν της Λυρικής θέλει να βγάλει ασπροπρόσωπους όσους πίστεψαν σε εκείνη”, διαβάζουμε στην έντυπη LiFO, και όσα έγραψε ο Χρήστος Παρίδης για τη συνέντευξή του με τη Λέττα Κάππα.

Η Λέττα Κάππα θα είναι τελικά η Στρέλλα του Μιχάλη Παρασκάκη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και λιμπρέτο Αλεξάνδρας Κ*, βασισμένο στο σενάριο της ομώνυμης ταινίας των Πάνου Κούτρα και Παναγιώτη Ευαγγελίδη, στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ. Η προηγούμενη διανομή ακυρώθηκε, μέχρι να βρεθεί πρόσωπο, που να πληροί βεβαίως τις φωνητικές απαιτήσεις του ρόλου, αλλά θα είναι και μέλος της τρανς κοινότητας, και τελικά βρέθηκε.

Στη συνέντευξη διαβάζουμε ότι η Λέττα Κάππα έμαθε για την οντισιόν της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τη Στρέλλα, από την παλιά της φίλη Σμαράγδα, ιδιοκτήτρια του γνωστού μπαρ «Μπρίκι». “Η ταινία την είχε συγκινήσει όταν είχε βγει στις αίθουσες το 2010 και ενθουσιάστηκε με την ιδέα να συμμετάσχει στη μουσική της εκδοχή που προετοιμάζεται αυτήν τη στιγμή.” 

Σε ερώτηση σχετικά με το αν ταυτίστηκε καθόλου με τον κεντρικό χαρακτήρα της Στρέλλας, απαντά:

«Αν και κλισέ, θα πω ότι μου άρεσε ως χαρακτήρας, αλλά δεν ταυτίστηκα. Βρήκα πολλά κοινά, ότι ζωγράφιζε, ότι ζούσε ανεξάρτητα, η ταινία είχε γυριστεί στο σπίτι του φίλου μου του Δημήτρη, όπου δούλευα. Έκτοτε την έχω δει πέντε φορές. Δεν θυμόμουν πολλά από την πρώτη φορά, μόνο κάπως αχνά. Τώρα που την ξαναείδα άρχισα να θυμάμαι πιο καθαρά και να βλέπω πια και τα μηνύματα. Η ιστορία δεν είναι αληθινή, αλλιώς για μένα το αιμομικτικό κομμάτι είναι πάρα πολύ σοκαριστικό γιατί το ήξερε, το επιδίωξε. Το κυνήγησε, άφησε να συμβεί, είναι κάτι εκτός της ιδιοσυγκρασίας μου. Αν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει δικαιολογία, είναι ότι δεν τον έζησε ποτέ ως πατέρα».

Όσο για το αν θεωρεί ότι μέσα από αυτόν τον ρόλο θα συμβάλει στον αγώνα υπέρ της συμπεριληπτικότητας των διεμφυλικών ατόμων στην ελληνική κοινωνία, απαντά:

«Αν βάλω κι εγώ ένα λιθαράκι σε όλο αυτό, θα είναι κάτι μεγάλο, ένα επίτευγμα για μένα ‒ και όχι τόσο για μένα, γιατί εγώ έχω βρει τον δρόμο μου και δεν ανήκω σε καμία ομάδα. Αλλά θέλω να βοηθήσω άλλους ανθρώπους που μπορεί να αντιμετωπίζουν όντως πρόβλημα με την κοινωνία, την οικογένειά τους, τον εαυτό τους. Να πω εδώ ότι με καλή θέληση, με αγάπη και με πάθος γι’ αυτό που κάνουμε σε οποιονδήποτε τομέα όλα μπορούν να γίνουν. Μπορείς να πετύχεις τα ακατόρθωτα, αν πραγματικά θέλεις, πάντα όμως με σεβασμό και αξιοπρέπεια».

Πώς ξεκίνησε, όμως, το τραγούδι;

«Το 2001 μου μπήκε το μικρόβιο του τραγουδιού και άρχισα να πηγαίνω στο Εθνικό Ωδείο και να κάνω μαθήματα φωνητικής και ορθοφωνίας. Κλασικά τραγούδια του Χατζιδάκι, του Θεοδωράκη, σύγχρονο τραγούδι και την τεχνική του, όχι λυρικό. Προς το τέλος της ίδιας χρονιάς βρέθηκα να τρέχω από οντισιόν σε οντισιόν, μέχρι που βρήκα δουλειά. Άρχισα να τραγουδάω σε νυχτερινά μαγαζιά, στα μπουζούκια. Τραγουδούσα ποπ ροκ, έντεχνο, ελαφρολαϊκό. Δεν ήταν επιλογή μου, αλλά έπρεπε να δουλέψω. Τα μαγαζιά αυτά δεν υπήρχε περίπτωση να βάλουν στο πρόγραμμα Χατζιδάκι και έντεχνο, το οποίο μου άρεσε, αλλά είναι κλειστό το κύκλωμα. Δεν δούλεψα σε πρώτα μαγαζιά, αλλά εμφανίστηκα και στον Βωμό, ένα από τα καλά μαγαζιά τότε στην Εθνική, στο ύψος της Κηφισιάς. Όπως και σε πολλά άλλα από το 2002 έως το 2007, και επαρχία, Καρδίτσα, Άρτα. Σταμάτησα όταν άρχισαν να ανοίγουν μόνο τρεις μέρες την εβδομάδα και τα λεφτά ήταν πια λίγα, οπότε δεν γινόταν να βιοπορίζομαι από αυτό.

Τέλος, για την νέα αυτή δουλειά της με την ΕΛΣ αναφέρει τα εξής:

«Μου αρέσει να εκτίθεμαι στη σκηνή, εκτός αυτής δεν με ενδιαφέρει τίποτε άλλο. Θα κάνω αυτό που μου έχει ανατεθεί όσο καλύτερα μπορώ. Έχω μπει σε κάτι καινούργιο και δύσκολο, έχω αναλάβει μια τεράστια ευθύνη και οφείλω να βγάλω ασπροπρόσωπους τους ανθρώπους που με πίστεψαν και είδαν κάτι σε μένα. Όχι μόνο για μένα, αλλά και για εκείνους και για τη Λυρική».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.


Στρέλλα
Όπερα δωματίου του Μιχάλη Παρασκάκη

Λιμπρέτο: Αλεξάνδρα Κ*, βασισμένο στο σενάριο της ομώνυμης ταινίας των Πάνου Κούτρα και Παναγιώτη Ευαγγελίδη
Μουσική διεύθυνση: Κωνσταντίνος Τερζάκης
Σκηνοθεσία: Γιώργος Κουτλής
Σκηνικό: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Χορογραφία: Φένια Αποστόλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική προετοιμασία μονωδών: Φρίξος Μόρτζος, Μαρία Νεοφυτίδου

Ερμηνεύουν: Λέττα Κάππα (Στρέλλα), Αναστασία Κότσαλη (Κάλλας), Διονύσης Τσαντίνης (Γιώργος), Ιωάννα Ζαμ-πέτρου (Μαίρη), Νίκος Σπανάτης (Άλεξ), Βικτωρία Τσιτουρίδου-Μάγια (Βίλμα), Γιάννης Φίλιας (Αντώνης, Γιούρι), Νικόλας Μαραζιώτης (Νίκος, Αστυνομικός), Νίνα Νάη (Ντραγκ περφόρμερ), Γιώργος Ρούπας (Κουλουκούσης)

Συμμετέχει δεκαμελές μουσικό σύνολο
28, 29, 31 Ιανουαρίου, 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12 Φεβρουαρίου 2023
Ώρα έναρξης: 20.30 (Κυριακή: 19.30)
Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Η προπώληση ξεκινά στις 10/12