Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στα Χανιά στο πλαίσιο του Residency Προγράμματος RedD Gallery, η Katharina Arndt πήρε μια καλή γεύση της τοπικής εμπειρίας.
Όταν ο καιρός ήταν συννεφιασμένος περνούσε τη μέρα της περιπλανώμενη στους βενετσιάνικους δρόμους της Παλιάς Πόλης αναζητώντας αδέσποτες γάτες να χαϊδέψει. Τις πιο ηλιόλουστες μέρες πήγαινε εκδρομές σε δημοφιλείς παραλίες, έτρωγε σε ελληνικά εστιατόρια και απολάμβανε μεγάλα κοκτέιλ με φίλους.
Στον μεγάλο δίπτυχο πίνακα «Η Ελένη οδηγεί σαν μανιακή» η Arndt αφηγείται την ιστορία ενός οδικού ταξιδιού στην παραλία Ελαφονήσι. Στη μία πλευρά βλέπουμε ένα τοπίο, αγριοκάτσικα σκορπισμένα γύρω από μια πλαγιά βουνού, στενοί δρόμοι που τρέχουν κατά μήκος επικίνδυνων βράχων και ένα μικρό τούνελ που περνάει κατευθείαν μέσα από το βουνό οδηγεί σε μια παραλία στην οποία μπορούμε να διακρίνουμε μια νότα ροζ άμμου και τιρκουάζ νερών. Στο άλλο πάνελ, μια παρέα φίλων κάθονται στο αυτοκίνητο που οδηγούσε η πρωταγωνίστρια «Ελένη». Η Αρντ τοποθετεί τον εαυτό της στην πλευρά του συνοδηγού, φαίνεται να έχει ορθάνοιχτα μάτια και τρομοκρατημένη, στο πίσω κάθισμα η Ντένια και ο Θωμάς χαμογελούν χαρούμενοι για τη βόλτα.
Στον πίνακα απέναντι βρίσκουμε ένα πολύ οικείο μεσογειακό σκηνικό με τίτλο «Ελληνικό εστιατόριο». Μια παρέα κάθονται γύρω από ένα τραπέζι γεμάτο φαγητό και ποτά, στο κέντρο του τραπεζιού βλέπουμε ένα μπουκάλι τσικουδιά, γνωστό και ως ρακή στην υπόλοιπη Ελλάδα. Όπως με κάθε ομάδα φίλων που τοποθετούνται γύρω από ένα τραπέζι, οι πρωταγωνιστές της έχουν αναλάβει τους ρόλους τους. Η μια φωτογραφίζει το φαγητό, ο άλλος καπνίζει ένα τσιγάρο και κουβεντιάζει, μια κοπέλα ρίχνει το κρασί και, η Αρντ απολαμβάνει το φαγητό της.
Στον τοίχο απέναντι παρατηρούμε τρία πορτρέτα «Η Ντένια είναι καυτή #2», «Η μεγάλη μαμά με το μωρό στο Ελαφονήσι» και «Ελέγχει κριτικά τα αποτελέσματα του μαυρίσματος». «Η Ντένια είναι καυτή #2» μας παρουσιάζει μια εντυπωσιακή γυναίκα στα 30 της που φαίνεται να μην εχει καποιο αγχος, χαλαρώνει σε μια ξαπλώστρα με ένα φανταχτερό κιμονό πίνοντας παγωμένο καφέ «Fredo». Στο «Η μεγάλη μαμά με το μωρό στο Ελαφονήσι» βλέπουμε μια χαμογελαστή νεαρή μητέρα με ένα έντονο πορτοκαλί μαγιό να κρατά περήφανα το μωρό της με το κίτρινο ασορτί σετ της, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι αυτή είναι η πρώτη τους βουτιά μαζί στα τιρκουάζ νερά της Κρήτης. Στη συνέχεια προχωράμε στο «Ελέγχοντας κριτικά τα αποτελέσματα του μαυρίσματος της», εδώ βλέπουμε μια γυναίκα με λεοπάρ μπικίνι, η Arndt την εντοπίζει στην παραλία Γιαλισκάρι στην Παλαιόχωρα να επιθεωρεί τις γραμμές του μαυρίσματος της. Αυτό που είναι ενδιαφέρον και στις τρεις γυναίκες είναι ότι όλες είναι πολύ ξεκάθαρα σε διαφορετικά στάδια ζωής, ωστόσο όλες φαίνεται να απολαμβάνουν το χρόνο τους στην παραλία.
Στον κόκκινο τοίχο βλέπουμε μια επιλογή από πέντε έργα σε χαρτί: «Hot Greek guy with British girlfriend», «Dirty Martini», «Posing for Instagram», «Hot chicks» και «He kisses her goodbye». Κάθε σκίτσο μας λέει μια διαφορετική ιστορία, από τον ελκυστικό μαυρισμένο άντρα που αλείφει αντηλιακό στην χλωμή φίλη του για να βεβαιωθεί ότι δεν θα καεί, τη γυναίκα που πίνει ένα ποτήρι γεμάτο ελιές και τζιν μετά από μια κουραστική μέρα δουλειάς, οι φίλοι που ποζάρουν για το Instagram ενώ κουνιούνται με διάφορους τρόπους ώστε να επιτύχουν τα μέγιστα επίπεδα ιντερνετικής ελκυστικότητας, οι φανταχτερές γυναίκες ντυμένες στην πένα στο δρόμο για δείπνο σε ένα από τα δημοφιλή τοπικά εστιατόρια, και ενα νεαρό ζευγάρι τόσο βαθιά ερωτευμένο που ζουν την καθε στιγμή.
Αυτό που βλέπουμε σε όλα αυτά τα faux naïf έργα της Arndt είναι η απλοποίηση της εμπειρίας των δύο εβδομάδων στην Κρήτη. Διηγείται τις αναμνήσεις με γενικές εντυπώσεις αντί να εστιάζει σε ασήμαντες λεπτομέρειες, όπως μάρκες. Ωστόσο, παρά την απλότητα της φύσης των έργων της, εξακολουθεί να διατηρεί μια ρεαλιστική αφήγηση, συμπεριλαμβάνοντας λεπτομέρειες στις γυναίκες πρωταγωνίστριες της όπως σημάδια από ξύρισμα και τρίχες στα χέρια, όπως γνωρίζουμε ότι οι φυσικές τρίχες του σώματος προωθούνται στο εμπόριο ως ιδιαίτερα ανεπιθύμητες και μη κολακευτικές για της γυναίκες από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.