Η φιλόσοφος και φεμινίστρια Judith Butler εξήγησε γιατί «η επανεξέταση της κατηγορίας της “γυναίκας” να συμπεριλάβει τις τρανς γυναίκες είναι ζωτικής σημασίας για την “εξασφάλιση μεγαλύτερων ελευθεριών για τις γυναίκες.»
Το βιβλίο της Butler του 1990, «Gender Trouble» είναι ένα κείμενο που αποδείχθηκε θεμελιώδες για την ανάπτυξη της κουήρ θεωρίας. Σε μια συνέντευξη στον The Guardian, η Butler στοχάζεται πάνω σ’ αυτό το βιβλίο, τριάντα ένα χρόνια αργότερα, και εξηγεί ότι «επρόκειτο να είναι μια κριτική ετεροφυλοφιλικών υποθέσεων εντός του φεμινισμού, αλλά αποδείχθηκε ότι αφορούσε περισσότερο τις κατηγορίες φύλου.»
Πριν από τη δημοσίευση του βιβλίου και από τότε, «το τι σημαίνει να είσαι γυναίκα δεν παραμένει το ίδιο από δεκαετία σε δεκαετία», είπε, προσθέτοντας: «Η κατηγορία «γυναίκα» μπορεί και αλλάζει, και χρειαζόμαστε να είναι έτσι. Πολιτικά, η εξασφάλιση μεγαλύτερων ελευθεριών για τις γυναίκες απαιτεί να επανεξετάσουμε την κατηγορία των «γυναικών» για να συμπεριλάβουμε αυτές τις νέες δυνατότητες. Η ιστορική έννοια του φύλου μπορεί να αλλάξει, καθώς οι κανόνες της επανενεργοποιούνται, απορρίπτονται, ή αναδημιουργούνται. Δεν πρέπει, λοιπόν, να εκπλαγούμε ή να αντιταχθούμε, όταν η κατηγορία των γυναικών επεκτείνεται και περιλαμβάνει τις τρανς γυναίκες.»
Η Judith Butler επέμεινε, επίσης, ότι πιστεύει πως η συνεχώς μεταβαλλόμενη φύση του όρου “γυναίκες” είναι επιπλέον μια έννοια που πρέπει να εφαρμοστεί και στον όρο “άνδρες.”
«Δεδομένου ότι ασχολούμαστε, επίσης, με το να φανταστούμε εναλλακτικά μέλλοντα αρρενωπότητας», είπε, «θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένες/οι και μάλιστα χαρούμενες/οι να δούμε τι κάνουν οι τρανς άνδρες με την κατηγορία των ανδρών.»
Οι δεσμοί μεταξύ του φεμινιστικού κινήματος «κριτικής για το φύλο» και της ακροδεξιάς έχουν τεκμηριωθεί καλά, και η Judith Butler είπε: «Είναι φρικτό και μερικές φορές αρκετά τρομακτικό να βλέπουμε, ότι οι φεμινίστριες που εξαιρούν αποκλεισμούς έχουν συμμαχήσει με τις δεξιές επιθέσεις για το φύλο…»
Η «ιδεολογία κατά του φύλου» δεν επιδιώκει να αμφισβητήσει τον ορισμό του φύλου, αλλά να την εξαλείψει «ως έννοια ή λόγο, πεδίο μελέτης, προσέγγιση της κοινωνικής δύναμης», ανέφερε.
Η Butler πρόσθεσε: «Οι TERFs [ριζοσπαστικές φεμινίστριες που κάνουν διακρίσεις, συνήθως σε βάρος των τρανς γυναικών] και οι λεγόμενες/οι συγγραφείς της κριτικής του φύλου έχουν επίσης απορρίψει το σημαντικό έργο της φεμινιστικής φιλοσοφίας της επιστήμης, που δείχνει πώς αλληλεπιδρούν ο πολιτισμός και η φύση… υπέρ μιας οπισθοδρομικής και παραπλανητικής μορφής βιολογικού ουσιαστισμού.»
Περιέγραψε ότι «η ιδεολογία κατά του φύλου είναι ένα από τα κυρίαρχα κομμάτια του φασισμού στην εποχή μας» και έτσι οι TERF «δε θα είναι μέρος του σύγχρονου αγώνα ενάντια στον φασισμό.»