Καθώς τα νομοθετικά σώματα στις ΗΠΑ ψηφίζουν νομοσχέδια που περιορίζουν τις αμβλώσεις και τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, τα κολλέγια εντός των εν λόγω πολιτειών χάνουν όλο και περισσότερους φοιτητές, σύμφωνα με ρεπορτάζ του The Hill.
«Νομίζω ότι είμαστε σε μια φάση όπου τα κολλέγια γίνονται όλο και περισσότερο αντιληπτά ως πολιτικά πρόσωπα, και έτσι βγάζει νόημα οι φοιτητές να είναι ενήμεροι για αυτό, καθώς αποφασίζουν σε ποιο θα πάνε, και ότι θα το συνυπολογίσουν στο αν αυτό είναι ένα ίδρυμα στο οποίο θέλουν να κάνουν αίτηση ή όχι», δήλωσε στο The Hill η Katharine Meyer, συνεργάτης του Brown Center on Education Policy του Brookings Institution.
Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Art & Science Group, το 28% των υποψήφιων φοιτητών απέκλεισε τη φοίτηση σε κολέγια λόγω πολιτικής, ενώ το 75% των φιλελεύθερων απέκλεισε τα σχολεία λόγω των πολιτειακών πολιτικών για τις αμβλώσεις και τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα. Το 66% των συντηρητικών έκαναν το ίδιο για σχολές σε πολιτείες που θεωρούσαν πολύ φιλελεύθερες. Το Τέξας ήταν η πολιτεία που αποκλείστηκε πιο πολύ.
«Τα πανεπιστήμια μπορούν να προσπαθήσουν να είναι πολύ δημόσια για να καλωσορίσουν όλους τους ανθρώπους με διαφορετικές απόψεις», δήλωσε στο The Hill ο καθηγητής Οικονομικών Richard Startz του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Σάντα Μπάρμπαρα. «Δεν είμαι τόσο σίγουρος, όταν μιλάμε για μαθητές λυκείου που ψάχνουν πού να πάνε, αν είναι πραγματικά πολύ εύκολο να περάσει αυτό το μήνυμα με οποιονδήποτε τρόπο».
«Και βέβαια, είναι επίσης αλήθεια ότι υπάρχουν πραγματικά ρεαλιστικοί περιορισμοί σε ένα σωρό πολιτείες. Έτσι, ξέρετε, υπάρχουν πολιτείες που έχουν λάβει απόφαση ότι τα πανεπιστήμια, τα δημόσια, δεν μπορούν να έχουν γραφεία DEI [διαφορετικότητας, ισότητας και συμπερίληψης], ή αυτούς τους περιορισμούς για τις αμβλώσεις, και υπάρχουν διάφορα παραδείγματα όπως αυτά που τα σχολεία δεν έχουν πραγματικά κανέναν έλεγχο, και αυτό μπορεί να έχει σημασία για τους ανθρώπους», πρόσθεσε ο Startz.
Οι πολιτείες που έχουν περιορίσει τα γραφεία DEI συμπεριλαμβάνουν τη Φλόριντα και το Τέξας, ενώ πολλές άλλες έχουν προτείνει παρόμοιους νόμους.
Ο Kevin McClure, αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Wilmington στη Νότια Καρολίνα, είπε στο The Hill: «Είναι μια πρόκληση επειδή υπάρχουν ορισμένες διαστάσεις του θέματος όπου το θεσμικό όργανο δεν έχει κανέναν έλεγχο και θα κληθεί να εφαρμόσει ή να επιβάλει την κρατική πολιτική. Και σύμφωνα με την εμπειρία μου, η συντριπτική πλειοψηφία των ιδρυμάτων θα το κάνει αυτό. Θα συμμορφωθούν με αυτό και δεν θα προσπαθήσουν απαραίτητα να αμφισβητήσουν άμεσα ή να παρακάμψουν την κρατική πολιτική. Και αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν ορισμένοι νόμοι που πρόκειται να ψηφιστούν και θα έχουν επιπτώσεις και για τους φοιτητές».
Πρόσθεσε: «Νομίζω ότι ορισμένα ιδρύματα πιθανόν προσπαθούν να τονίσουν ότι, παρά τα όσα μπορεί να συμβαίνουν στην πολιτεία, υπάρχουν διαφορετικές πραγματικότητες στη συγκεκριμένη περιοχή τους και ότι υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία φοιτητών και απόψεων που μπορείτε να βρείτε εκεί».
«Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να διπλασιάσουμε τον ρόλο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το πώς εκπαιδεύουμε την επόμενη γενιά ηγετών και τι κάνει κάθε ίδρυμα μοναδικό, ώστε οι φοιτητές να μπορούν να βρουν το μέρος που τους ταιριάζει», δήλωσε στο The Hill η Heidi Tseu, βοηθός αντιπρόεδρος εθνικής δέσμευσης του Αμερικανικού Συμβουλίου για την Εκπαίδευση.
«Νομίζω ότι αυτό που δείχνει αυτή η έρευνα είναι ότι ο πολιτικός θόρυβος που δημιουργείται, δεν ταιριάζει σε κανέναν. Εάν οι φοιτητές λαμβάνουν αυτές τις αποφάσεις με βάση την επιθυμία τους να αποφύγουν την πολιτικοποίηση, πρέπει να περάσουμε το μήνυμα ότι τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αφορούν την εκπαίδευση και τη διαμόρφωση, και αυτό είναι το έργο που νομίζω ότι εξετάζουμε όταν πρόκειται να μεταδώσουμε την αξία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», πρόσθεσε.