ΗΠΑ: Πανεπιστήμιο τιμωρεί εκπαιδευτικό μετά από μηδενική βαθμολογία σε τρανσφοβική εργασία

02/12/2025
από
Το Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα (OU) έθεσε σε διαθεσιμότητα τη Μελ Κερθ, μια τρανς εκπαιδευτικό και συγκεκριμένα βοηθό διδασκαλίας (TA), αφού βαθμολόγησε με μηδέν εργασία φοιτήτριας για τους έμφυλους ρόλους, στην οποία έγραψε ότι η τρανς ταυτότητα είναι αποτέλεσμα επιρροής του «σατανά».  

Η φοιτήτρια, Σαμάνθα Φουλνέκι, υπέβαλε καταγγελία για θρησκευτική διάκριση στο OU τον Νοέμβριο. Δεξιοί influencers και εκλεγμένοι Ρεπουμπλικάνοι της πολιτείας ζητούν τώρα την απόλυση της Κερθ, ενώ η μητέρα της φοιτήτριας δηλώνει ότι όλα τα τρανς άτομα θα πρέπει να απαγορευτούν εντελώς από τη διδασκαλία.  

Οι οδηγίες της εργασίας ζητούσαν από τους φοιτητές να γράψουν μια «προσεκτική» και «σαφώς διατυπωμένη» εργασία 650 λέξεων ως απάντηση σε μια μελέτη σχετικά με την τυπικότητα των φύλων (ο βαθμός στον οποίο οι συμπεριφορές και τα ενδιαφέροντα ενός ατόμου ευθυγραμμίζονται με τα κοινωνικά στερεότυπα για το φύλο του), τις σχέσεις με τους συνομηλίκους και την ψυχική υγεία. Η εργασία θα έπρεπε να παρουσιάζει μια σαφή «σύνδεση» με τη μελέτη και να συζητά είτε τη σημασία του θέματος, είτε την εφαρμογή του στις προσωπικές εμπειρίες του καθενός, είτε πιθανές εναλλακτικές ερμηνείες των δεδομένων της μελέτης, είτε τη σχέση του με άλλες μελέτες και ευρήματα στην αναπτυξιακή ψυχολογία.

Στην εργασία της, η Φουλνέκι έγραψε ότι δεν θεωρεί πρόβλημα το γεγονός ότι οι συνομήλικοι χρησιμοποιούν τα πειράγματα για να επιβάλλουν τις έμφυλες νόρμες και ότι «η εξάλειψη των φύλων στην κοινωνία μας θα ήταν επιζήμια, καθώς μας απομακρύνει από το αρχικό σχέδιο του Θεού για τους ανθρώπους», προσθέτοντας: «Είναι απολύτως φυσιολογικό τα παιδιά να ακολουθούν τα έμφυλα “στερεότυπα”, γιατί έτσι μας έπλασε ο Θεός».

«Δεν νομίζω ότι οι άνδρες και οι γυναίκες πιέζονται να είναι πιο αρρενωποί ή θηλυκοί», έγραψε, προσθέτοντας: «Δεν θέλω τα παιδιά να γίνονται αντικείμενο πειράγματος ή εκφοβισμού στο σχολείο».

«Ο Θεός δημιούργησε τον άνδρα και τη γυναίκα και μας έφτιαξε διαφορετικούς μεταξύ μας σκόπιμα και για κάποιο λόγο. Ο Θεός κάνει τα πράγματα με πολύ προσοχή και πιστεύω ότι η προσπάθεια να το αλλάξουμε αυτό θα προκαλέσει μόνο περισσότερο κακό», έγραψε η Φουλνέκι. «Οι γυναίκες θέλουν φυσικά να κάνουν γυναικεία πράγματα, επειδή ο Θεός μας δημιούργησε με αυτές τις γυναικείες επιθυμίες στην καρδιά μας. Το ίδιο ισχύει και για τους άνδρες».

«Διαφωνώ έντονα με την ιδέα του άρθρου ότι η ενθάρρυνση της αποδοχής διαφορετικών εκφράσεων φύλου θα μπορούσε να βελτιώσει την αυτοπεποίθηση των μαθητών», συνέχισε η φοιτήτρια. «Η κοινωνία που προωθεί το ψέμα ότι υπάρχουν πολλαπλά φύλα και ότι ο καθένας πρέπει να είναι ό,τι θέλει να είναι, είναι δαιμονική και βλάπτει σοβαρά την αμερικανική νεολαία… Το να προωθείς το ψέμα ότι ο καθένας έχει τη δική του αλήθεια και ότι ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει και να είναι όποιος θέλει δεν είναι καθόλου βιβλικό».

«Η προσευχή μου για τον κόσμο και ειδικά για την αμερικανική κοινωνία και τους νέους είναι να μην πιστεύουν τα ψέματα που διαδίδει ο Σατανάς, τα οποία τους κάνουν να πιστεύουν ότι είναι καλύτερα να είναι ένα άλλο φύλο από αυτό που τους έδωσε ο Θεός», κατέληξε η Φουλνέκι, δηλώνοντας ότι επιθυμεί να μεγαλώσει τα δικά της παιδιά με την πεποίθηση ότι «η ζωή και το σώμα μας ανήκουν στον Κύριο για τη δόξα Του».

Στην απάντησή της, η Μελ Κερθ — στην οποία το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Οκλαχόμα απένειμε πρόσφατα το Βραβείο Εξαιρετικής Μεταπτυχιακής Διδασκαλίας — έγραψε ότι η βαθμολογία της δεν οφειλόταν στο ότι η Φουλνέκι είχε «ορισμένες πεποιθήσεις», αλλά στο ότι η εργασία «δεν απαντά στις ερωτήσεις της ανάθεσης, αντιφάσκει, χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό προσωπική ιδεολογία αντί για εμπειρικά στοιχεία σε ένα επιστημονικό μάθημα και είναι κατά περιόδους προσβλητική».

Η διδάσκουσα του μαθήματος, Μέγκαν Γουόλντρον, πρόσθεσε ότι συμφωνούσε με τη βαθμολογία της Κέρθ για την εργασία, γράφοντας: «Αυτή η εργασία δεν πρέπει να θεωρηθεί ως ολοκλήρωση της εξέτασης». Η Γουόλντρον λέει ότι το μάθημα ζητά από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να υποστηρίξουν τις ιδέες τους με «εμπειρικά στοιχεία και ανώτερο επίπεδο συλλογισμού».

Η καθηγήτρια έγραψε επίσης ότι την ανησυχούσε το γεγονός ότι η φοιτήτρια δεν θεωρούσε τον «εκφοβισμό (“πειράγματα”)» ως κάτι κακό και είπε στην ίδια: «Η εργασία σου κατακρίνει άμεσα και σκληρά τους συμφοιτητές σου και τις απόψεις τους, οι οποίες είναι εξίσου έγκυρες με τις δικές σου».

Σε μια δήλωση, το OU έγραψε ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα δικαιώματα της Πρώτης Τροπολογίας του αμερικανικού Συντάγματος και τις θρησκευτικές ελευθερίες και ξεκίνησε μια «πλήρη επανεξέταση» της κατάστασης για να αντιμετωπίσει «γρήγορα» το ζήτημα, συμπεριλαμβανομένης μιας «επίσημης διαδικασίας προσφυγής για βαθμολογία» και μιας επανεξέτασης του ισχυρισμού της φοιτήτριας για «παράνομη διάκριση με βάση τις θρησκευτικές πεποιθήσεις».

Το OU δήλωσε ότι η διαδικασία προσφυγής κατά της βαθμολογίας «οδήγησε σε μέτρα που διασφαλίζουν ότι η εργασία δεν θα προκαλέσει ακαδημαϊκή ζημιά στη φοιτήτρια». Το πανεπιστήμιο δήλωσε επίσης ότι η Κερθ τέθηκε σε διοικητική άδεια κατά τη διάρκεια της ολοκλήρωσης της εξέτασης της διάκρισης, αφήνοντας έναν «πλήρους απασχόλησης καθηγητή» να διδάξει το μάθημα για το υπόλοιπο του εξαμήνου.

Η υπόθεση έχει προκαλέσει επίσης ακροδεξιές αντιδράσεις αναδεικνύοντας για ακόμη μια φορά την έντονη λογοκρισία που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί στις ΗΠΑ, καθώς και τις επιθέσεις που βιώνουν τα τρανς άτομα και ειδικά αυτά στο πανεπιστημιακό περιβάλλον.

Πληροφορίες από LGBTQ Nation.




Δες και αυτό!