Η Άννα Ιβάνκοβα ήταν γυναίκα, τρανς, κουβανή, προφύγισσα, drag queen. Ήρθε στην Ελλάδα το 2016. Της άρεσαν οι πούλιες, ο χορός και το θέατρο. Βρισκόταν σε διαδικασία αιτήσεως ασύλου. Η Άννα Ιβάνκοβα είναι θύμα γυναικοκτονίας.

Βρέθηκε άγρια δολοφονημένη στο διαμέρισμά της στον Άγιο Παντελεήμονα. Στη συνέχεια την δολοφόνησε ξανά ο θεσμικός λόγος. Σαν να μην έφτανε αυτό δολοφονήθηκε πλέον εις τριπλούν και από τον μιντιακό λόγο. Η γυναικόκτονία της αποσιωπήθηκε ως τέτοια και η Άννα παρουσιάστηκε misgendered διά του λόγου όχι μόνο των κυρίαρχων αλλά και των μεγάλων αντικυβερνητικών media.

Πηγές του Antivirus κάνουν λόγο για ρατσιστικό κίνητρο πίσω από την γυναικοκτονία της Άννας, για παραπάνω από έναν δράστες καθώς και για μίσος και τρανσφοβία.

Το Antivirus μιλάει με το ΣΥΔ και την πρόεδρό του, Άννα Απέργη, με την εξειδικευμένη σε λοατκι+ ζητήματα δικηγόρο, Αγγελική Σουγλέ καθώς και με το γραφείο Τύπου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη προσπαθώντας να ρίξει φως στην γυναικοκτονία της Άννας.

Από την επικοινωνία μας με το γραφείο Τύπου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και την κυρία Κωνσταντίνα Δημογλίδου προκύπτει πως πρόκειται σίγουρα για αποτέλεσμα εγκληματικής ενέργειας. «Περιμένουμε την ιατροδικαστική έρευνα. Διερευνούμε ξεκάθαρα ένα έγκλημα, δηλαδή και η σκηνή που αντίκρισαν οι συνάδελφοι όταν μπήκαν στο σπίτι, μας οδηγεί στο ότι έχει γίνει ένα έγκλημα. Έχουμε πάρει δείγματα γενετικού υλικού και δαχτυλικά αποτυπώματα από όλο το σπίτι για την αιτία θανάτου. Κυρίως στο μπροστινό μέρος του κορμιού της έφερε πάρα πολλά τραύματα από αιχμηρό αντικείμενο, από αυτά φαίνεται να έχει καταλήξει κιόλας», αναφέρει η ίδια στο Antivirus.

Σε σχέση με τις κακοποιητικές διαρροές από πλευράς της ΕΛ. ΑΣ. η ίδια υποστηρίζει: «Δεν έχουμε αναφέρει φύλο εμείς στο SMS που στείλαμε χθες από τη ΓΑΔΑ. Δεν υπάρχει Δελτίο Τύπου όπως αναφέρουν πολλά site. Δελτίο Τύπου για να βγει πρέπει να έχει εξιχνιαστεί μια ανθρωποκτονία. Το SMS που στείλαμε χθες αναφέρει πως έχει δολοφονηθεί άτομο στην περιοχή του Αγίου Παντελέημονα. Δεν αναφέραμε λοιπόν κανένα φύλο. Αν και η ΕΛ.ΑΣ. θα μπορούσε να είχε αναφέρει καθώς βασίζεται στα στοιχεία της ταυτότητας του θύματος».

Επ’ αυτού η Άννα Απέργη τονίζει απερίφραστα πως: «τόσο η ΕΛ.ΑΣ. όσο και ο ιατροδικαστής μπορούν να βασιστούν στα στοιχεία της ταυτότητας και στο βιολογικό φύλο του θύματος, αλλά οφείλουν να αναφέρουν πως πρόκειται για ένα τρανς άτομο, για μια τρανς γυναίκα. Το βλέπουν άλλωστε μπροστά τους. Τόσο οι οδηγίες και οι συστάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, όσο και ο νόμος 4491/2017, για τη Νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου, υποδεικνύουν ξεκάθαρα πως ένα πρόσωπο έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να το αποκαλούν με τις αντωνυμίες και το όνομα που έχει επιλέξει, ανεξάρτητα από το τι λένε τα επίσημα έγγραφά του».

Η κυρία Απέργη εντοπίζει το προβληματικό στοιχείο στον τρόπο ενημέρωσης των αστυνομικών συντακτών, οι οποίοι δεν θα μπορούσαν να έχουν φανταστεί την ταυτότητα φύλου του θύματος χωρίς να επικοινωνήσουν με τις πηγές τους στην Αστυνομία. Έστω και άτυπα λοιπόν, δηλαδή έστω και χωρίς Δελτίο Τύπου, η ΕΛ.ΑΣ. φέρει ευθύνη για τον τρόπο διαρροής της είδησης. «Όλα αυτά τα σεμινάρια δηλαδή γιατί έγιναν; Για να λέμε ότι εκπαιδεύουμε τους αστυνομικούς; Που είναι η εκπαίδευσή τους; Τι μάθανε από αυτές τις εκπαιδεύσεις 4-5 μήνες; Ποιος έδωσε την πληροφορία στο ΑΠΕ; Μύρισαν τα δάχτυλά τους;», συμπληρώνει στο Antivirus η επικεφαλής του ΣΥΔ.

Σε σχέση με την εκφορά ρατσιστικού θεσμικού και μιντιακού λόγου η δικηγόρος Αγγελική Σουγλέ υπογραμμίζει πως «όταν υπάρχει συνθήκη στην οποία δημόσια υπηρεσία καλείται να αναγνωρίσει ένα άτομο που έχει φύγει απ’ τη ζωή το σωστό είναι να μην κρίνει μόνο από ένα στοιχείο (πχ αστυνομική ταυτότητα), αλλά να κρίνει συνδυαστικά τα στοιχεία. Στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει πλεον γνώση του πως αυτοπροσδιοριζόταν η Άννα. Αυτοπροσδιοριζόταν ως τρανς γυναίκα». Ωστόσο επισημαίνει ότι «υπήρξαν άμεσα αντανακλαστικά από πλευράς της κοινότητας με αποτέλεσμα σταδιακά να ανασκευάζεται το misgendering, σε αυτό βοήθησαν πολύ οι άμεσες τοποθετήσεις στα social media της Άννας Κουρουπού, διευθύντριας της Red Umbrella και της Άννας Απέργη επικεφαλής του ΣΥΔ».

Ο δημόσιος θεσμικός και μιντιακός λόγος κακοποίησε την Άννα και μετά θάνατον όπως ακριβώς την κακοποιούσε και κατά την διάρκεια της ζωής της. Η υπόθεση της στυγερής της γυναικοκτονίας αποδεικνύει ακριβώς το πόσο προβληματική και μη – συμπεριληπτική είναι η χρήση του λόγου καθιστώντας ορισμένες ζωές ανάξιες να βιωθούν και να τελειώσουν αξιοπρεπώς. Η προβληματική εκφορά λόγου συνιστά δεύτερη και τρίτη γυναικοκτονία για την Άννα.