H sold out «ΡΑΜΟΝΑ travel / η γη της καλοσύνης» επιστρέφει για 20 παραστάσεις στο «Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής»

antivirus magazine διαφήμιση

10309246_10152238063129412_5665584950473767232_n

 

Η bijoux de kant εγκαινιάζει το ιστορικό θέατρο του Λευτέρη Βογιατζή. H πρώτη sold out παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών «ΡΑΜΟΝΑ travel / η γη της καλοσύνης» ξεκινάει τη νέα θεατρική σεζόν στο «Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής» και παρουσιάζεται μόνο για 20 παραστάσεις από 1 Οκτωβρίου έως 2 Νοεμβρίου.

 

***

ΡΑΜΟΝΑ travel / η γη της καλοσύνης
μια παράσταση της «bijoux de kant»

Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής
Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη
Τηλ.: 2108217877

 

1 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου 2014
εισιτήριο 18 € / φοιτητικό 12 € / 10 € άνεργοι, πολύτεκνοι & ΑΜΕΑ / 5 € ατέλεια
παραστάσεις: Τετάρτη έως Σάββατο στις 21.00 & Κυριακή στις 19.00 / Διάρκεια 100 λεπτά
προπώληση: www.ticketservices.gr

 

ramona 1

Άλλο ένα ταξίδι. Τα ίδια πρόσωπα με άλλα ονόματα. Ένα λεωφορείο που διασχίζει τα Βαλκάνια. Άλλη γη, άλλα μέρη, οι ίδιες πάντα γδαρμένες επιθυμίες. Η «ΡΑΜΟΝΑ travel / η γη της καλοσύνης» είναι οι μνήμες, τα λόγια, οι εικόνες, τα ξόρκια, τα μαγικά δεσίματα που όλοι μας ψελλίσαμε ή ονειρευτήκαμε. Οι γκάιντες και ο Αττίκ. Τα σκυλάδικα και η Βέμπο. O Βελουχιώτης και η Παναγία της Τήνου. Η νεότερη Ελληνική ιστορία του καθενός, δηλαδή η παγκόσμια. Άλλο ένα ταξίδι της «bijoux de kant» στη χώρα του διηνεκούς ρομαντισμού. Στη χώρα που επιτελούνται θαύματα, στη χώρα που όλοι πρέπει να πιστέψουν με τη διαδικασία του επείγοντος. Η ΡΑΜΟΝΑ travel είναι ένα δημοτικό τραγούδι που υποδύεται άλλη μια παράσταση.

 

 

Κείμενο: Γλυκερία Μπασδέκη
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Μουσική: Κώστας Δαλακούρας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Σκηνογραφία: Γιάννης Σκουρλέτης, Δήμητρα Λιάκουρα, Περικλής Πραβήτας
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Πάνος Μιχαήλ
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λένα Δροσάκη, Δημήτρης Μοθωναίος, Κρις Ραντάνοφ & Βασίλης Ζιάκας (Ακορντεόν)

 

ramona 6

Σημείωμα Σκηνοθέτη
Mια κοπέλα από το Διδυμότειχο είναι η Ραμόνα. Φορέας της ιστορίας της που δεν είναι άλλη από την ιστορία αυτού του τόπου. Είναι και Μήδεια και Αντιγόνη και αφίσα σε σκυλάδικο και συνθηκολογημένη του εμφυλίου. Η Ραμόνα ταξιδεύει αιώνες αυτή τη διαδρομή από τη γέννα μέχρι το θάνατο και πάλι απ’ την αρχή. Η γλώσσα της έχει το γρατσούνισμα του έρωτα, της ξενιτειάς, της ορφάνιας. Είναι μια βαθιά ελληνική γλώσσα που ταξιδεύει κι αυτή αιώνες,αλλάζοντας συνεπιβάτες. Η bijoux de kant παραδίδει τη δραματουργική της προσέγγιση σ’ένα έργο σκληρού ρομαντισμού. Σκηνοθετεί ένα ταξίδι στη χώρα της καλοσύνης ,του θαύματος,του ορατού και του πανταχού απόντος. Η Ραμόνα ,για μένα, είναι ένα συγκινητικό ταξίδι πίστης, ένα ταξίδι όπου το θαύμα είναι το τελικό ζητούμενο και η πίστη σ’ αυτό η μόνη αποσκευή. / Γιάννης Σκουρλέτης

 

 

***

ΡΑΜΟΝΑ travel / η γη της καλοσύνης
μια παράσταση της «bijoux de kant»

Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής
1-12 Οκτωβρίου 2014 / μόνο για 10 παραστάσεις

Παραστάσεις: Τετάρτη , Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00 & Κυριακή στις 20.00
Εισιτήρια: 15 € γενική είσοδος & 12 € φοιτητικό – μειωμένο / προπώληση 12 € / Διάρκεια: 100 λεπτά

***

10

Έγραψαν:
Μια φόρμα πληθωρική, ξεχωριστά τρυφερή και άγρια. Χωρίς «σέβας» ο Γιάννης Σκουρλέτης δημιουργεί πριν από όλα ένα ελληνικό περιβάλλον, αναγνωρίσιμο όσο και εξωτικό: είναι ο περιρρέων ρεαλισμός της ελληνικής ευαισθησίας, ο ανορθόδοξος χώρος του ντόπιου λυρισμού, που συνομιλεί με το χάος, το κιτς, με τον θόρυβο και τη λαϊκή ωμότητα. Είναι ένα περιβάλλον όπου συναντώνται η μαγική πίστα του Τενεσί Ουίλιαμς με τα χαμένα ελληνικά όνειρα, και η διαδρομή του νταλγκά με τις λεωφόρους των λαϊκών συναξαριών του Τσαρούχη. Η παράσταση διαθέτει βέβαια και ένα αληθινό εργαλείο θεάτρου: την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.

Γρηγόρης Ιωαννίδης / Η Εφημερίδα των Συντακτών 16.6.2014

 

Θαυματούργησε ο Γιάννης Σκουρλέτης των Bijoux de Kant, εικαστικός σκηνοθέτης, ρομαντικός πράκτορας των πιο σύνθετων και πολυεπίπεδων εξερευνήσεων σε έννοιες σκληρές κι εξευτελισμένες, μέσα από το τολμηρό, γλωσσικό βάσανο-βάλσαμο του ποιητικού ποταμού σε θρακιώτικο ιδίωμα, της Γλυκερίας Μπασδέκη. Το έργο αρχίζει και τελειώνει μέσα στους καπνούς των τσιγάρων, τις αναθυμιάσεις του αλκοόλ και των μεταδοτικών, φωνητικών, ψυχοσωματικών δονήσεων της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη, που «γιόρτασε» μια μεγάλη, απόλυτη υποκριτική έξοδο στην απελευθερωμένη ωριμότητα του ταλέντου της. Εξοχη. Ανεπανάληπτη. Παράφορη, απύλωτη και ένθεη. Παράσταση, που και από μόνη της δικαιώνει την απόφαση Λούκου για μιαν… απόβαση νέων στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Άννυ Κολτσιδοπούλου / Η Καθημερινή 15.6.2014

 
Η «Ραμόνα» της Γλυκερίας Μπασδέκη, έχοντας σαν σημείο έναρξης το «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τέννεσι Ουίλιαμς, είναι μια νεοβαλκανική τραγωδία. Ένα ποιητικό μανιφέστο-επίκληση στη νεκρανάσταση μιας «χαμένης» Ελλάδας. Και ο σκηνοθέτης και εικαστικός Γιάννης Σκουρλέτης μας παραδίδει, με τη σειρά του, την πιο εξεζητημένη παράστασή του.

Ιλειάνα Δημάδη / Αθηνόραμα 6.6.2014

 

Ένα τρυφερά μελαγχολικό σχόλιο του Σκουρλέτη στην «μαύρη», νταλκαδιασμένη και τραγική ζωντανή σκηνική πράξη. Μια τολμηρή και cult στιγμή για το ελληνικό θέατρο. Δονείται και δονεί από ένα δυνατό, σχεδόν αρχέγονο συναίσθημα.

Ιωάννα Κλεφτόγιαννη / Ελευθεροτυπία 6.6.2014

 

H ομάδα των Bijoux de Kant παρουσίασε την καλύτερή της παράσταση έως σήμερα. Και η ποιήτρια Γλυκερία Μπασδέκη στο δεύτερο, μόλις, έργο της για το θέατρο δίνει το απόσταγμα του χαμένου ρομαντισμού και της ποδοπατημένης ελληνικότητας. Λογικό το sold out.

Στέλλα Χαραμή / tospirto.net 11.6.2014

 

Ένα τσαρουχικό εικαστικό σύμπαν. Και στον αέρα αιωρούνται ένστικτα, μνήμες, αισθήματα, ξεριζωμοί, τραύματα από πίστες λαϊκές, ξενιτιές, πάθος, παλιά μίση, σημερινά αδιέξοδα. Το «Λεωφορείο» ταξιδεύει στα Βαλκάνια. Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη αποδεικνύει τον τελευταίο καιρό ότι τολμά να μεταμορφώνεται, να τσαλακώνεται, να ρισκάρει αναζητώντας νέους θεατρικούς δρόμους, να γίνεται νέα, διαφορετική. Να αλλάζει ύφος, να τραγουδάει τραγούδια λαϊκά, να επιστρέφει στις ρίζες της σαν «ανόθευτη» από ρόλους και έργα, με την ορμή και τη γνησιότητα μιας παλιάς αθωότητας. Κι αυτό συνέβη τώρα με το σκληρό λαϊκό κείμενο της Μπασδέκη. Η ερμηνεία της στην παράσταση είναι μοναδική. Δείτε την.

Έφη Μαρίνου / Η Εφημερίδα των Συντακτών 13.6.2014

 

ramona 3

Μανώλης Βαμβούνης

Αν δεν σας μιλάω εδώ, θα είμαι κάπου και θα βλέπω θέατρο. Ή θα διαβάζω comics. Ή θα βλέπω drag queens στην τηλεόραση. Ή θα βλέπω κάτι με spandex ή περούκες στο σινεμά. Ή τελοσπάντων θα κάνω κάτι απροσδιόριστα geeky. Στο Antivirus είμαι τα τελευταία δύο χρόνια υπεύθυνος των σελίδων του Culture και συνιδρυτής των θεατρικών βραβείων Gay Theatre Awards. Αν δεν με δείτε κάπου έξω (δεν με χάνετε, promise) κυκλοφορώ στο προσωπικό μου blog project www.gkoultoura.gr και στο twitter ως @manolis.




Δες και αυτό!