Ανατρεπτικοί καλλιτέχνες, ανερχόμενοι δημιουργοί και φρέσκιες ιδέες εμφανίζονται στο προσκήνιο των ανεξάρτητων παραγωγών στα πλαίσια του πρώτου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πειραιά, το οποίο θα διαρκέσει από τις 21 έως και τις 25 Φεβρουαρίου.
Έπειτα από την εναρκτήρια εκδήλωση στον πολυχώρο του καφέ-μπαρ Darling, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό με στόχο την προβολή και την ανάδειξη επιλεγμένων ταινιών και ντοκιμαντέρ μικρού μήκους. Από τις 104 ταινίες που δήλωσαν συμμετοχή από την Ελλάδα και την Κύπρο, οι 35 επιλέχθηκαν να προκριθούν και εν συνεχεία να διαγωνισθούν στα πλαίσια του Φεστιβάλ στις εξής κατηγορίες:
– Καλύτερη Ταινία
– Καλύτερη Σκηνοθεσία
– Α’ Ανδρικός Ρόλος
– Α’ Γυναικείος Ρόλος
– Καλύτερο Σενάριο
– Καλύτερη Διεύθυνση Φωτογραφίας
– Βραβείο Κοινού
Με το ζεστό και περιεκτικό καλωσόρισμα του Αντώνη Μόργκαν Κωνσταντουδάκη, σκηνοθέτη και Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Φεστιβάλ, η προβολή των επτά πρώτων ταινιών πραγματοποιήθηκε απόψε 21/02 στο ισόγειο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου και αποδείχθηκε ευχάριστα διαθεματική και φρέσκια. Αν και το Φουαγιέ δεν προσφέρει την ίσως προσδοκώμενη άνεση χώρου (αρχική επιλογή που όμως απορρίφθηκε λόγω τεχνικών δυσκολιών ήταν το Δημοτικό Σινεμά του Πειραιά “ΣΙΝΕΑΚ”) η ομάδα NAIL, υπεύθυνη διοργάνωσης, φαίνεται να το έχει αξιοποιήσει στο έπακρο με εν γένει θετικά αποτελέσματα.
Οι συμμετοχές για την πρώτη ημέρα προβολής ήταν:
Αλ.
Δημιουργός: Αλέξης Κουαντάς
Είδος: Δράμα
Σύνοψη ταινίας:
Ένας κλέφτης που προσπαθεί να «βουτήξει» την τσάντα ενός περαστικού έρχεται αντιμέτωπος με κάτι μεγαλύτερο από τις συνέπειες μιας απλής κλοπής, την ίδια του την αλλαγή.
Το “Αλ” είναι μία γλυκόπικρη ματιά σε έναν καθρέπτη που αντανακλά τις εσωτερικές αλλαγές που βιώνει κανείς όσο και τις ανθρώπινες σχέσεις, σε ένα βαθμό ρεαλιστικό και ρευστό. Μία σχέση μεταξύ θύτη και θύματος γίνεται αφορμή για ασυνείδητες συγκρούσεις που θα μπορούσαν να εκληφθούν ως μία διαφορετική αναπαράσταση των σύγχρονων κοινωνικών προβλημάτων.
Εικόνα
Δημιουργός: Λάμπρος Γεωργόπουλος
Είδος: Ντοκιμαντέρ
Σύνοψη Ταινίας:
Ένα απομονωμένο χωριό στην Ελλάδα, ζει κάτω από το Λόγο του Θεού.
Ένα πολιτισμικό και θρησκευτικό τοπογράφημα για την πνευματική συλλογικότητα ενός χωριού που παραμένει ενωμένο μέσα στο χρόνο χάρη στην κοινή πίστη των κατοίκων του. “Το ίδιο χωριό, χρόνια τώρα. Ένας Άγιος. Μια εικόνα. Ή μήπως κάτι παραπάνω;”
Home
Δημιουργός: Λευτέρης Γιαννακουδάκης
Είδος: Μυθοπλασία
Σύνοψη Ταινίας:
Ο Αλί ζει κοντά στην παραλία. Μία μέρα μια παρέα παιδιών επισκέπτονται την ακτή και με αφορμή μία σκισμένη σημαία της Ευρωπαϊκής ένωσης, μία σακούλα με φαγητά μένει μόνη στο παγκάκι. Ο Αλί πεινάει. Θα πάρει τη σακούλα, αλλά μέσα της θα βρει κάτι που δεν περίμενε.
Ως Εδώ
Δημιουργός: Νίκος Μεγγρέλης
Είδος: Ντοκιμαντέρ
Το «Ως εδώ» παρακολουθεί την ζοφερή πορεία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα της κρίσης και φέρνει στην επιφάνεια μία ωμή ματιά των αριθμών πίσω από τα χρέη και τα έξοδα των αυτοαπασχολούμενων επιχειρηματιών. Από τα κλειστά καταστήματα μέχρι τις ασφυκτικές οικονομικές απαιτήσεις των καιρών, ο Νίκος Μεγγρέλης εξερευνά τις αληθινές ιστορίες καθημερινών ανθρώπων παράλληλα με την παρηγορητική πλην μακάβρια υπενθύμιση πως… “υπάρχουν και χειρότερα.”
Το ταξίδι
Δημιουργός: Ιωάννης Μπλέτας
Είδος: Κοινωνικό
Σύνοψη ταινίας:
Δύο νέοι, ο Οδυσσέας και η Νεφέλη στήνουν ένα παιχνίδι με σημειώματα ένα πρωινό στους χώρους του μετρό της Αθήνας. Το ταξίδι, είναι «ταξίδι» στον έρωτα, στις όμορφες και στις άσχημες πλευρές του, ταξίδι σε μερικά διάσημα ελληνικά ποιήματα, στις γωνιές της Αθήνας, στους δρόμους κάτω από την Ακρόπολη τα δειλινά. Όπως αναφέρει και ο Κ.Π. Καβάφης “μη βιάζεις το ταξείδι διόλου”.
Ένα κυνήγι θησαυρού του οποίου το έπαθλο είναι ο ίδιος ο έρωτας· διότι η πορεία προς τη συνάντηση ενός αγαπημένου προσώπου είναι πάντα περιπέτεια, πάντα ταξίδι.
Η ξύλινη φλογέρα
Δημιουργός: Παναγιώτης Κράββαρης
Είδος: Κοινωνικό
Σύνοψη ταινίας:
Ένα απόγευμα στην αυλή του σπιτιού του, ένα μικρό αγόρι θα φυσήξει για ακόμη μια φορά την ξύλινη φλογέρα του αγνοώντας την απαγόρευση της μητέρας που τον θέλει να ασχολείται μόνο με τα μαθήματά του. Τότε θα καταλάβει ότι η μουσική είναι το μόνο πράγμα που τον ενδιαφέρει.
50 Λεπτά