Είναι Κυριακή απόγευμα και έξι μητέρες κάθονται σε ένα φωτεινό σαλόνι πίνοντας καφέ και μιλώντας για διακρίσεις.
«Είμαστε αόρατες στην Ελλάδα» λέει η Στέλλα Μπελιά, η οποία μεγαλώνει τα δίδυμα αγοράκια της μαζί με την Ιταλίδα σύντροφό της Grazia-Haris Scocozza. «Πρέπει να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον».
Η κ. Μπελιά είναι πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Οικογένειες Ουράνιο Τόξο», μια ομάδα που αντιπροσωπεύει τα 70 περίπου ομόφυλα ζευγάρια που μεγαλώνουν παιδιά στην Ελλάδα. Ενημερώνει τις υπόλοιπες μητέρες ότι το LGBT Center πανεπιστήμιο στο Louisville συγκέντρωσε τα κονδύλια για την έκδοση του πρώτου ελληνόφωνου παιδικού βιβλίου που απευθύνεται σε οικογένειες με γονείς του ίδιου φύλου.
«Οι φίλοι μας στην Ελλάδα γίνονται αρκετά επικριτικοί όταν επιλέγουμε να κάνουμε παιδιά», δηλώνει η κ. Μπελιά. «Και νομικά δεν υπάρχουμε καν, οπότε δεν υπάρχει καμία εικόνα των οικογενειών μας πουθενά.»
Τα ομόφυλα ζευγάρια στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται να μοιραστούν την επιμέλεια των παιδιών τους, μιας και δεν αναγνωρίζονται από την ελληνική νομοθεσία.
Από τις 19 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αναγνωρίζουν κάποιες μορφές πολιτικής συμβίωσης αντί του γάμου, δύο περιορίζουν τις διατάξεις τους μόνο στα ετερόφυλα ζευγάρια-η Ελλάδα και η Λιθουανία. Για αυτό το λόγο, ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος μαζί με επτά άλλους gay ακτιβιστές μήνυσαν την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό Δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στο Στρασβούργο.
«Τα straight άτομα έχουν τη δυνατότητα ενός θρησκευτικού ή πολιτικού γάμου, και ενός σύμφωνου συμβίωσης. Τρεις εναλλακτικές. Εμείς καμία» , υποστηρίζει ο κ. Βαλλιανάτος.
Δικαιώθηκαν στο δικαστήριο τον περασμένο Νοέμβριο. Τώρα προσπαθούν να πιέσουν την ελληνική βουλή να συμμορφωθεί με την απόφαση να επεκτείνει το σύμφωνο συμβίωσης και για τα ομόφυλα ζευγάρια. Η Ελλάδα κατέχει (για 6 μήνες) την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οπότε οι ακτιβιστές θέλουν να χρησιμοποιήσουν το γεγονός υπέρ της απόφασης για ισότητα.
«Μέσα στην Ελλάδα της κρίσης και της φτώχειας, η απόφαση- νίκη στο Στρασβούργο είναι καλό νέο», δηλώνει ο κ. Βαλλιανάτος που κατεβαίνει και ως υποψήφιος δήμαρχος για το δήμο της Αθήνας. «Πιστεύω ότι αυτό θα επηρεάσει την ατμόσφαιρα».
Του αρέσει να επισημαίνει ότι οι Αρχαίοι Έλληνες αποδέχονταν την ομοφυλοφιλία.
«Αν δεις τα βάζα, τους ποιητές και τα έργα τότε καταλαβαίνεις ότι η ομοφυλοφιλία βρισκόταν υπό λαμπρό φως. Και βλέπεις ότι οι άνθρωποι απευθύνονταν μεταξύ τους με ονόματα αγάπης και την αγάπη αυτή την απεικόνιζαν».
«Αλλά η μοντέρνα Ελλάδα καλουπώνεται από τη συντηρητική Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία και χρειάζεται ακόμα να αποδείξουμε στην εκκλησία ότι είμαστε αξιοπρεπείς».
Ένας εκπρόσωπος της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας δήλωσε ότι η εκκλησία εναντιώνεται στη ομοφυλοφιλία και στις ενώσεις ομόφυλων ζευγαριών, αλλά δε αναφέρεται δημόσια για το θέμα.
Μόνο ο αρχιεπίσκοπος Πειραιώς Σεραφείμ, απείλησε να αφορίσει όποιον πολιτικό που ψηφίσει υπέρ των gay γάμων. Ο εκπρόσωπος βέβαια δήλωσε πως κάτι τέτοιο δε θα γίνει.
Τον περασμένο μήνα, μια ομάδα από gay ακτιβιστές προσπάθησαν να διαδηλώσουν ενάντια στην εκκλησία με μια διαμαρτυρία φιλιού, κατά τη διάρκεια του εορτασμού των Θεοφανείων.
Ο Σάββας Γεωργιάδης, ένας ψυχίατρος υποστηρίζει:
«Οι ακτιβιστές προσπαθούν να ‘πείσουν’ και τους Έλληνες που γίνονται μη ανεκτικοί, επειδή πιστεύουν ότι η οικονομική κρίση καταστρέφει την εθνικής τους ταυτότητα. Δε θέλουμε κάποιον που είναι διαφορετικός να είναι στον κύκλο μας, στις γειτονιές μας».
«Διαφορετικός» όπως ο Πέτρος Σαπουντζάκης, ένας 42χρονος δάσκαλος δημοτικού.
«Στην Ελλάδα, ένας άνδρας πρέπει πάντα να είναι straight.»
πηγή: www.npr.org