Η Anne Hidalgo, η δήμαρχος του Παρισιού, σχολίασες τις ακροδεξιές αντιδράσεις για την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, λέγοντας ότι η γαλλική πρωτεύουσα είναι «η πόλη όλων των ελευθεριών».
Οι συντηρητικοί και ακροδεξιοί θεατές ισχυρίστηκαν ότι ένα τμήμα των τελετών που αναπαριστούσε μια διονυσιακή γιορτή – με μια λεσβία DJ και drag performers – ήταν μια παρωδία του «Μυστικού Δείπνου», μιας συχνά αναπαριστώμενης θρησκευτικής σκηνής που ζωγράφισε ο γκέι Ιταλός καλλιτέχνης της Αναγέννησης Leonardo Da Vinci.
Θρησκευτικοί και αντι-ΛΟΑΤΚΙ+ ηγέτες σε όλο τον κόσμο κατέκριναν την τελετή έναρξης, συμπεριλαμβανομένων και των δικών μας ακροδεξιών, όπως ο Κυριάκος Βελόπουλος και ο Θάνος Πλεύρης.
Αλλά ενώ οι διοργανωτές της τελετής αρνήθηκαν οποιαδήποτε πρόθεση να αναπαραστήσουν τον «Μυστικό Δείπνο» ή να προσβάλουν μερίδα ανθρώπων, η Hidalgo ήταν πολύ πιο ωμή, λέγοντας σε πρόσφατη συνέντευξή της: «Γάμα τους αντιδραστικούς, γάμα την Ακροδεξιά, γάμα όλους εκείνους που θα ήθελαν να μας εγκλωβίσουν σε έναν πόλεμο όλων εναντίον όλων».
Η Hidalgo δήλωσε επίσης ότι ήταν περήφανη για τον τρόπο με τον οποίο η τελετή έναρξης παρουσίασε το Παρίσι στον κόσμο, σύμφωνα με το Politico.
Αναγνώρισε: «Υπάρχει τόσο ο θαυμασμός για αυτή την απίστευτη πόλη, που δεν τον καταλαβαίνουν πολλοί άνθρωποι, όσο και ταυτόχρονα η ενορχήστρωση ενός μίσους για το Παρίσι».
«Το Παρίσι είναι η πόλη όλων των ελευθεριών, η πόλη του καταφυγίου για τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, η πόλη όπου οι άνθρωποι ζουν μαζί», πρόσθεσε. «Τα μηνύματα της Ακροδεξιάς έχουν συντριβεί από αυτούς τους Αγώνες και από την τελετή έναρξης. Κάτι απίστευτα θετικό συμβαίνει».
Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι η παράσταση δεν αποτελούσε αναπαράσταση του Μυστικού Δείπνου, αλλά ήταν στην πραγματικότητα μια επιτραπέζια αναπαράσταση διονυσιακής γιορτής. Ο Thomas Jolly, καλλιτεχνικός διευθυντής των τελετών έναρξης, δήλωσε: «Επιθυμία μου δεν είναι να είμαι ανατρεπτικός, ούτε να κοροϊδέψω ή να σοκάρω. Πάνω απ’ όλα, ήθελα να στείλω ένα μήνυμα αγάπης, ένα μήνυμα συμπερίληψης και καθόλου να διχάσω».
Ο Jolly δήλωσε ότι ήλπιζε η παράσταση να είναι ένας φόρος τιμής στη διαφορετικότητα και ότι το τραπέζι της πασαρέλας κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου τμήματος προοριζόταν ως «φόρος τιμής στη γιορτή και τη γαλλική γαστρονομία».