Αντιδράσεις για την απάντηση του M&S στην πρόσφατη τρανσφοβική καταγγελία

08/08/2025
από
Πληθώρα πελατών δήλωσε ότι έχει υποβάλει παράπονα στη βρετανική αλυσίδα καταστημάτων Marks & Spencer (M&S), μετά το περιστατικό με μια φερόμενη τρανς υπάλληλο και την απουσία υποστήριξής της. Επιπλέον, εκατοντάδες άτομα έχουν υπογράψει ανοιχτά επιστολή σχετικά με το θέμα και την αντί-τρανς στάση του καταστήματος.

Το Μ&S εξέδωσε μια απολογία σε μια μητέρα και τη 14χρονη κόρη της μετά από καταγγελία τους ότι μία υπάλληλος, η οποία σύμφωνα με τη μητέρα είναι τρανς, τους προσέφερε βοήθεια στο κατάστημα.

Η μητέρα ισχυρίστηκε ότι αυτή και η κόρη της είχαν μπει στο τμήμα εσωρούχων ενός καταστήματος του M&S με σκοπό να δοκιμάσουν σουτιέν, όταν η υπάλληλος τους πλησίασε και «ευγενικά» προσφέρθηκε να τις κατευθύνει στο σωστό τμήμα του καταστήματος.

Σε μια έντονα τρανσφοβική καταγγελία προς τη M&S, που δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα The Telegraph, η μητέρα ισχυρίστηκε ότι η υπάλληλος ήταν «βιολογικός άνδρας» και είπε ότι η κόρη της ήταν «εμφανώς αναστατωμένη» και ένιωθε «τρομοκρατημένη» μετά την έξοδο από το κατάστημα. Ισχυρίστηκε ότι ήταν «προφανές» ότι η υπάλληλος ήταν τρανς, επειδή ήταν «τουλάχιστον 1,88 μ.».

Ένας εκπρόσωπος της εξυπηρέτησης πελατών, μιλώντας εκ μέρους της M&S, δήλωσε ότι η εταιρεία λιανικής πώλησης «λυπάται ειλικρινά» για την «ταλαιπωρία» που υπέστησαν και τους διαβεβαίωσε ότι θα «λάβουν βοήθεια από μια συνάδελφο».

Η απόφαση να ζητηθεί συγγνώμη για το τρανσφοβικό παράπονο προκάλεσε από τότε ευρεία αντίδραση από τους πελάτες και το κοινό.

Αρκετοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μοιράστηκαν αποσπάσματα από παράπονα που υποβλήθηκαν στην ομάδα εξυπηρέτησης πελατών της Marks & Spencer. Ένα άτομο έγραψε ότι ήταν «πολύ απογοητευμένο» που είδε την «έλλειψη υποστήριξης προς το μέλος του προσωπικού σας» και την τρανς κοινότητα.

Η καταγγελία, που δημοσιεύτηκε στο Bluesky, συνεχίζει: «Οι ιστορίες αναφέρουν ότι το μέλος του προσωπικού [ρώτησε] τους πελάτες αν χρειάζονταν βοήθεια. Σίγουρα αυτή είναι μια απολύτως φυσιολογική ενέργεια που τα μέλη του προσωπικού σας εκτελούν αμέτρητες φορές κάθε μέρα.

«Το γεγονός ότι αυτό το μέλος του προσωπικού πρέπει να διασυρθεί στον Τύπο και να γίνει αντικείμενο απολογίας από εσάς απλώς και μόνο επειδή έκανε τη δουλειά του ενώ είναι ΛΟΑΤΚΙ+ (ή φαίνεται να είναι) είναι εξωφρενικό».

Ένα άλλο άτομο δημοσίευσε ένα email που έστειλε παροτρύνοντας την εταιρεία λιανικής να αναγνωρίσει αν είναι «έτοιμη να στηρίξει τα τρανς εργαζόμενα σε ρόλους με άμεση επαφή με τους πελάτες» και αν είναι «έτοιμη να δεχτεί τρανς άτομα ως πελάτες ισότιμα με τα cis άτομα», προσθέτοντας ότι αυτό θα «είχε τεράστιο αντίκτυπο στην απόφασή μου να συνεχίσω να ψωνίζω από τα M&S».

Μια ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη παροτρύνει επίσης την εταιρία να πάρει πίσω την απολογία, ενώ εκφράζει «σοβαρή ανησυχία και απογοήτευση» για τον τρόπο με τον οποία διαχειρίστηκε την καταγγελία.

Με περισσότερα από 410 να την έχουμε υπογράψει, η επιστολή κατηγορεί το M&S ότι  ενθαρρύνει «απόψεις που προάγουν τις διακρίσεις» καλυμμένες ως «σχόλια πελατών».

«Αυτό δεν είναι ένα θέμα διαφορετικών απόψεων. Είναι ένα θέμα ανθρώπινης αξιοπρέπειας, ασφάλειας στο εργασιακό περιβάλλον και νομικής προστασίας», συνεχίζει. «Τα τρανς άτομα αξίζουν τον ίδιο σεβασμό και δικαιώματα με κάθε άλλο μέλος του προσωπικού».




Δες και αυτό!