Όλοι οι άνθρωποι βιώνουμε στρες κάποια στιγμή στη ζωή μας. Είναι άλλωστε μια φυσιολογική αντίδραση, όταν καλείσαι να αντιμετωπίσεις μια κατάσταση που σου προκαλεί μεγάλη πίεση. Οικονομικές δυσκολίες, πίεση στην δουλειά, οικογενειακά προβλήματα είναι λίγες από τις αιτίες που μπορεί να σου προκαλούν καθημερινά άγχος.

Τι μορφή μπορούν να πάρουν; Είτε σωματική από πονοκεφάλους, αϋπνίες και πόνο σε κάποιο σημείο του σώματος, μέχρι θέματα που αφορούν στο πεπτικό ή προβλήματα στη σεξουαλική ζωή είτε στην ψυχολογική, προκαλώντας συναισθήματα όπως θυμό, φόβο, απογοήτευση, αποσυγκέντρωση, κούραση.

Από πού ξεκινάς, όμως, για να διώξεις αυτόν τον ανεπιθύμητο επισκέπτη (στρες) που έρχεται και σε αναστατώνει στην καθημερινότητά σου, θέτοντάς σου εμπόδια; Το πρώτο στάδιο είναι να αναγνωρίσεις τις αιτίες που σου το προκαλούν και στην συνέχεια να τις αντιμετωπίσεις. Μερικά tips που θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν:

Μίλα στους κοντινούς σου ανθρώπους

Απόφυγε να κρατάς ό,τι σου δημιουργεί άγχος μέσα σου. Το αν θα μιλήσεις σε κάποιο φίλο ή σε κάποιο άτομο από το οικογενειακό σου περιβάλλον που εμπιστεύεσαι θα το διαλέξεις σύμφωνα με το τι σε κάνει να νιώθεις καλύτερα.

Βρες κάποια ασχολία που να σε ευχαριστεί

Από γυμναστήριο και πιλάτες μέχρι χορό και ορειβασία ή απλά περπάτημα. Η οποιαδήποτε σωματική άσκηση βοηθάει και στο να αισθανθείς καλύτερα και να διοχετεύσεις κάπου την πίεση που σε καταβάλλει. Αν το σώμα είναι καλά ακολουθεί και το μυαλό, ενώ αν αντιμετωπίζεις δυσκολία στον ύπνο θα βοηθήσει και σε αυτό το κομμάτι.

Ζήτα βοήθεια από ειδικό

Μπορείς να σημειώσεις σε ένα χαρτί, στο λάπτοπ ή στο κινητό σου τι σε προβληματίζει, τι σε αγχώνει και ποια είναι τα συναισθήματά σου και μετά ξεκίνα να κάνεις ένα πλάνο για το πώς μπορείς να τα διαχειριστείς.

Μη διστάσεις να πάρεις την γνώμη κάποιου/ας ειδικού προκειμένου να σε κατευθύνει και να βρεις λύσεις στα προβλήματα που σε απασχολούν, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι διαταραχές άγχους, μπορεί να ξεφύγουν από τον έλεγχό σου και να εξελιχθούν σε χρόνια συνθήκη.

Αφιέρωσε χρόνο για να χαλαρώσεις

Δοκίμασε yoga ή διαλογισμό για να αδειάσεις το μυαλό σου από αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα και να αποστασιοποιηθείς από την πίεση. Βρες ένα ήρεμο μέρος, κλείσε τα μάτια σου, σφίξε την κοιλιά σου, εστίασε στις ανάσες σου και προσπάθησε να αποβάλλεις ό,τι σε επιβαρύνει. Όλα αυτά σε συνδυασμό με καλό ύπνο και καλή διατροφή, αποφεύγοντας όσο το δυνατόν γίνεται την καφεΐνη και το αλκοόλ θα σε βοηθήσουν να ελέγξεις το στρες που σε τρώει.

Προτίμησε το έξω

Κάθε φορά που μπαίνεις στο δίλημμα έξω ή μέσα προτίμησε το έξω. Με παρέα ή χωρίς, μια βόλτα έστω και για λίγη ώρα θα σε ανανεώσει. Το μέσα άλλωστε δεν αφήνει το μυαλό σου να ξεφύγει απ’ ό,τι το απασχολεί. Βγες στη φύση. Ανάπνευσε αέρα. Δες κόσμο.


Για περισσότερα αξιόπιστα επιστημονικά άρθρα υγείας επισκέψου το doctoranytime.gr