Η πρώτη μου «γνωριμία» με τη μουσική του Kristof ήταν με το τραγούδι “Blue Turns Red” που το άκουσα πρώτη φορά στο mixtape της Nalyssa Green για το ypogeio.gr.

Η συνέχεια της ιδιαίτερης αυτής γνωριμίας ήταν τα Χριστούγεννα του 2019 στο Ρομάντσο, στο κέντρο της Αθήνας, όπου «άνοιξε» τη συναυλία του Evripidis and his Tragedies. Η αμηχανία του στο live ήταν φανερή, αλλά και γλυκιά, περίεργη και ταυτόχρονα αυθεντική. Ο λίγος κόσμος που είχε πάει από νωρίς για να τον ακούσει ανταμείφθηκε από ένα σφιχτό σετ 7-8 τραγουδιών από όλες του τις δουλειές, αλλά και από την – τότε επερχόμενη – δισκογραφική δουλειά με την Inner Ear Records που τιτλοφορείται “Talk Show” (release date: 22 Μαΐου 2020).

Από εκεί και πέρα έχει καταφέρει να κάνει αισθητή την πολύχρωμη παρουσία του, κυρίως μέσα από συνεντεύξεις, καθώς η πορεία του στη λεγόμενη “indie” live σκηνή της Αθήνας ανακόπηκε από την επέλαση της πανδημίας. Στο avmag.gr μιλά σήμερα track-to-track για τις επιρροές που τον οδήγησαν στη δημιουργία του δίσκου:

Καλώς ήρθες στο Talk Show. Ποιος πραγματικά είσαι;

Καλώς σας βρήκα. Είμαι ο Κριστόφ. Προς το παρόν μου αρέσει να γράφω ιστορίες, στίχους και μουσική. Παίζω πιάνο και φλερτάρω με τα synth. Φέτος τον Μάιο βγήκε ο καινούργιος μου κόνσεπτ-δίσκος “Talkshow” από την Inner ear. Έχει να κάνει με ένα σόου όπου συνεντευξιαστής και συνεντευξιαζόμενος είναι το ίδιο πρόσωπο. Κι έτσι ξεκινάει…

Μπορούν να πάνε μαζί τσιχλόφουσκες και όπλα;

Στην πραγματικότητα οι (τσιχλό)φούσκες είναι ο εχθρός. Το κομμάτι είναι ειρωνικά ποπ και σχολιάζει το λεγόμενο hook (bu bu bu bu bubbles), δηλαδή κάτι που σου κολλάει μουσικά και θες να το τραγουδήσεις.

Η ροζ δύναμη μπορεί… 

…να γίνει ακόμη πιο ροζ!

Ακολουθεί τοποθέτηση προϊόντος: Karma Cut made in Germany. Είναι αρκετό να μπορείς να αλλάξεις τις στιγμές μία φορά τον μήνα;

Το Κarma cut! Ίσως να είναι το πιο γαμάτο προιόν.Ένα μαγικό κουτί που αν το ανοίξεις αντικαθιστά-αλλάζει την κατάσταση/στιγμή που βιώνεις με μια άλλη ενός παράλληλου σύμπαντος. Νομίζω πως μία φορά είναι αρκετή, γιατί πολύ απλά δεν ξέρουμε αν θα υπάρχει δεύτερη…

Εισπνοή-εκπνοή, επανάληψη, πρόκειται για μια «συνταγή» κατά του άγχους;

Το κομμάτι είναι ξεκάθαρα γραμμένο για τις διαταραχές άγχους και την ανάγκη μας να έρθουμε σε επαφή με το σύμπαν. Με μας. Ζούμε σε τρομερά γρήγορους ρυθμούς. Θυμάμαι όταν έγραφα το κομμάτι ήμουν σε ένα πάρτι και παρατηρούσα τον κόσμο να χορεύει λες κι έκαναν μια δική τους γιόγκα.

Το να φτιάχνεις χυμό πορτοκάλι είναι «συνταγή» για να ξεπεράσεις τον ναρκισσιστή εραστή που καταλήγει να στέλνει γυμνές φωτογραφίες στο Grindr;

Το “Οrange” είναι το μελοδραματάκι του δίσκου. Οι Ισπανοί λένε “είσαι το μισό μου πορτοκάλι”, εννοώντας το άλλους τους μισό. Το κομμάτι όμως αφορά μια ερωτική ιστορία στο Βερολίνο. Ο χυμός πορτοκάλι είναι μια αφορμή για να ξεπεράσεις τα πάντα…

Ανάμεσα σε σένα και στον Σημαντικό Άλλο, ποιες είναι οι κυριότερες ομοιότητες και διαφορές;

Το τραγούδι αυτό είναι ένα παιχνίδι με τον καιρό για εσένα με το συμπαντικό-σημαντικό άλλο σου μισό. Στην αρχή ακούμε οδηγίες χρήσης ενός μαγικού προϊόντος. Το “Castform Disaster” είναι ένας τροχός της τύχης που τον γυρνάς και διαμορφώνει μία σχέση ή κατάσταση για 24 ώρες.

Θέλεις να γυρίσεις πίσω στην Ιαπωνία ή όχι;

Περιμένω πως και πως να πάω! Θέλω να μείνω κάποια στιγμή στην Ιαπωνία. Η κολλητή μου ζούσε εκεί και, απ’ όσα μου έχει διηγηθεί, νομίζω είναι μια χώρα που θα μου ταίριαζε.

Εάν ήξερες τι θα δεις από την αρχή, τι θα είχες επιλέξει να κάνει στη ζωή σου;

Δύσκολη ερώτηση. Νομίζω πως δεν θα ήθελα να ξέρω τίποτα από την αρχή. Όλα έχουν ήδη δρομολογηθεί. Ίσως πάλι να έφτανα εδώ που είμαι. Ίσως και όχι. Σίγουρα θα ήθελα να έχω πάλι την ευκαιρία να μπορώ να κάνω τέχνη.

Ο χρόνος μας τελειώνει; Η πανδημία φέρνει το τέλος των συναυλιών όπως τις ξέραμε;

Ο χρόνος μας δυστυχώς πάντα μάς τελειώνει. Είναι σχεδόν τρομακτική η κατάσταση που βιώνουμε με τις συναυλίες αλλά και γενικότερα με το πώς η κυβέρνηση έχει φερθεί στον πολιτισμό. Δεν έχει καμία σχέση η live παρουσίαση με ένα online streaming. Όχι ότι δεν θα είναι καλό, απλώς χάνεται η επαφή με τον κόσμο. Κι αυτό είναι πραγματικά ένα πολύ όμορφο συναίσθημα.

Το μπλε έγινε κόκκινο. Οι ήχοι που παραπέμπουν σε πιάνο στον δίσκο “Oracle” εξελίχτηκαν σε ήχους συνθεσάιζερ στο Talk Show. Είναι μία εξέλιξη του Kristof ή απλά μία φάση; Τι να περιμένουμε από σένα στο μέλλον;

Ο δίσκος αρχικά είχε γραφτεί ως πιάνο-φωνή. Σαν ένα ενιαίο νούμερο καμπαρέ. Προτείνω πάντα την πρώτη φορά, σε όλους να τον ακούσουν ολόκληρο. Είναι μόλις 26 λεπτά. Αργότερα πήρε την μορφή που έχει τώρα, με τα synths κ.λπ. Ήθελα πολύ να πειραματιστώ με νέους ήχους. Τώρα είμαι στη φάση που μαζεύω νέο υλικό. Νομίζω ηχητικά πως θα συνδυάζει πολλά στοιχεία από το Oracle αλλά και το Talkshow. Το σίγουρο είναι πως θα είναι ο πρώτος μου ελληνόφωνος δίσκος.


ARTWORK / Photography: Petros Aronis

Βρείτε τον δίσκο που κυκλοφορεί από την Inner Ear Records:

Στο Δημοτικό, όταν η δασκάλα μας έβαλε "Σκέφτομαι και γράφω" να πούμε τι θέλουμε να γίνουμε όταν μεγαλώσουμε, απάντησα: Πρώτα γιατρός και όταν γεράσω περιπτεράς. Από μικρός μου άρεσε η ποικιλία και τη σύνταξη ούτε καν που τη σκεφτόμουνα. Στη συνέχεια ασχολήθηκα ερασιτεχνικά με σχολικές εφημερίδες και όταν πέρασα στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ άρχισα να δουλεύω κανονικά στον ειδικό τύπο σχεδόν από το πρώτο έτος. Το Αntivirus το αγαπάω όπως ο Αθηναίος το χωριό του. Ενώ είμαι αναγκασμένος να ζω από την κανονική μου δουλειά, το Antivirus είναι η πραγματική δημοσιογραφία και το ρεπορτάζ που θα ήθελα να κάνω. Από το 2007 υπάρχει αυτή η σχέση αγάπης.