Η Cartier κυκλοφόρησε μία διαφήμιση, στην οποία, μεταξύ άλλων, εμφανίζονται δύο νεαροί ερωτευμένοι άνδρες – όπως όλα δείχνουν- άνδρες.  Οι άνδρες φορούν βέρες, ωστόσο, η εταιρία λέει ότι πρόκειται για «πατέρα και γιο» .

Η διαφήμιση προορίζεται για την κινεζική αγορά και δείχνει πολλά νεαρά ζευγάρια να φορούν διάφορα δαχτυλίδια. Ένα από αυτά τα ζευγάρια είναι δύο άνδρες και ένα άλλο είναι δύο γυναίκες.

Η διαφήμιση φαίνεται να υπονοεί έντονα ότι αυτά τα ζευγάρια είναι ερωτευμένα.

Οι δύο άνδρες ποδηλατούν μαζί, βάζουν τα χέρια τους ο ένας στον ώμο του άλλου, κοιτάζουν τις βέρες τους. Οι δύο γυναίκες χορεύουν μαζί, κρατούνται χέρι-χέρι, και ξαπλώνουν στο πάτωμα μαζί.

Μάλιστα στο τέλος εμφανίζεται η φράση: «Πόσο μακριά θα πηγαίνατε για την αγάπη;» 

Πόσο πιο σαφές;

Σύμφωνα με τον The Guardian, όμως, μια στατική διαδικτυακή έκδοση της διαφήμισης δείχνει μια εικόνα των δύο ανδρών με το εξής κείμενο, «Πατέρας και γιος είναι, επίσης, φίλοι» . Έτσι, πολλά άτομα ανέφεραν στα social media ότι η διαφήμιση προσπαθεί να απογυμνώσει το γκέι και λεσβιακό ζευγάρι από τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό.

«Φαίνονται ότι έχουν τρία χρόνια διαφορά το πολύ» , έγραψε ένα άτομο στο Weibo. “Επίσης, δεν έχω ακούσει ποτέ για πατέρες και γιους να φορούν ταιριαστά δαχτυλίδια.” 

Ένα άλλο άτομο έγραψε ότι «είναι οκ δύο άντρες που φορούσαν δαχτυλίδια ως ζευγάρι, αλλά δεν είναι και τόσο οκ με πατέρα και γιο» , σύμφωνα με το CNN.

Μια άλλη στατική διαφήμιση που δείχνει δύο γυναίκες – όχι τις ίδιες δύο γυναίκες με τη διαφήμιση του βίντεο – και ένα κολιέ, αναφέρει στη λεζάντα το εξής:

“Αμοιβαία κατανόηση πέρα από τα λόγια. Παρακολουθήστε την αιώνια φιλία μας.” 

Σε μια δήλωση η Cartier επέμεινε ότι οι δύο άνδρες είναι πραγματικά απλώς πατέρας και γιος και όταν η διαφήμιση ρωτά, «Πόσο μακριά θα πηγαίνατε για την αγάπη;» η Cartier λέει ότι αναφέρεται σε:

«Ρομαντισμό, φιλία, ή οικογενειακή αγάπη» .

«Ως εκ τούτου, μια από τις ιστορίες χαρακτηρίζει τον μοναδικό δεσμό μεταξύ ενός πατέρα και του γιου του, απολαμβάνοντας μια χαρούμενη και παιχνιδιάρικη βόλτα με το ποδήλατο, συμβολίζοντας το ταξίδι της ζωής όταν θα υπάρξουν στιγμές χωρισμού» , ανέφερε η δήλωση.

Η ομοφυλοφιλία δεν είναι παράνομη στην Κίνα, αλλά οι ΛΟΑΤ άνθρωποι έχουν λίγες προστασίες και η κυβέρνηση λογοκρίνει «μη φυσιολογικές σεξουαλικές συμπεριφορές» στα μέσα ενημέρωσης.

Επιχειρήσεις – ακόμη και ξένες, όπως η Γαλλική εταιρία κοσμημάτων Cartier – τείνουν να αποφεύγουν να προκαλούν την οργή της κυβέρνησης.

«Κάποιοι μπορεί να πιστεύουν ότι η [Cartier] προσπαθεί απλώς να βγάλει μερικά «ροζ δολάρια» , αλλά τείνω να είμαι πιο θετικός, στο να πιστεύω ότι υποστηρίζουν τα γκέι δικαιώματα με έναν τρόπο… αυξάνοντας την προβολή μας μέσω αυτού του είδους των διαφημίσεων,” δήλωσε ο Yanzi Peng στο CNN, ο οποίος διευθύνει τα China Rainbow Media Awards.

Αλλά τόνισε ότι «οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι πιο θαρραλέες και να κάνουν ένα ακόμη βήμα μπροστά» .