Η σεξουαλική αγωγή στα σχολεία προλαμβάνει την κακοποίηση

05/12/2019
από
Η Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Θεώνη Κουφονικολάκου τόνισε τη σημασία εισαγωγής της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία.
Η Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Θεώνη Κουφονικολάκου τόνισε τη σημασία εισαγωγής της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία.

Η Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Θεώνη Κουφονικολάκου τόνισε τη σημασία εισαγωγής της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία.

Στην ενημέρωση σχετικά με την εφαρμογή της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας, κατά την ειδική μόνιμη επιτροπή ισότητας, νεολαίας και δικαιωμάτων του ανθρώπου, η Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Θεώνη Κουφονικολάκου τόνισε, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι για την αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων στην εκπαίδευση, ο Συνήγορος έχει απευθύνει επανειλημμένα συστάσεις για την εισαγωγή ενός σύγχρονου πρωτοκόλλου σεξουαλικής αγωγής των παιδιών στα σχολεία.

Διευκρίνισε:

“Ένα πρωτόκολλο σεξουαλικής αγωγής δεν αποσκοπεί μόνο στην αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων, αλλά αποσκοπεί και στην καταπολέμηση της κακοποίησης ευθέως, γιατί βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν τα όρια του σώματός τους, άρα και πότε παραβιάζονται αυτά.” 

Τόνισε ακόμη ότι “η καλύτερη ποιότητα του πλαισίου της σεξουαλικής αγωγής συνδέεται με την υποχρεωτικότητα των μαθημάτων και με ένα επίσημο πρόγραμμα.”

Ενδεικτικά, ανέφερε ότι η σεξουαλική αγωγή διδάσκεται στα σχολεία της Σουηδίας από το 1954, στη Γερμανία από το 1968, σε Δανία, Φινλανδία, Αυστρία από το 1970 και στη Γαλλία από το 1998.

Ακόμη υπογράμμισε, ότι έχει παρατηρηθεί ότι οι εκπαιδευτικοί διστάζουν να αναφέρουν περιστατικά κακοποίησης και δεν αξιοποιούν το νομικό πλαίσιο, λόγω του φόβου των διαδικασιών και της πιθανής μήνυσης από τον γονέα.

Σε αυτό το σημείο πρότεινε τη στήριξη των εκπαιδευτικών, νοσηλευτών, κοινωνικών λειτουργών, γιατρών, μιας και όπως αναφέρει “δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αναφερθεί η κακοποίηση των παιδιών, παρά μόνο μέσω των πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας και το εκπαιδευτικό σύστημα.” 




Δες και αυτό!