Το Facebook απέρριψε τις διαφημίσεις ευαισθητοποίησης της PrEP, λέγοντας στο ιατρικό κέντρο Apicha Community Health Center της Νέας Υόρκης ότι δεν είναι “εξουσιοδοτημένοι να εκτελούν διαφημίσεις για κοινωνικά θέματα, εκλογές, ή πολιτική” .

Το Apicha παρέχει υπηρεσίες υγείας στις κοινότητες που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη, συμπεριλαμβανομένων των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και των ατόμων που έχουν προσβληθεί από HIV / AIDS. Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο, έχουν απορριφθεί διαφημίσεις στο Instagram, το οποίο ανήκει στο Facebook, επειδή ήταν υπερβολικά σεξουαλικές. Αλλά τώρα, για πρώτη φορά, το Facebook είπε ότι η μείωση της μετάδοσης του ιού του HIV είναι “πολύ πολιτικό” ως θέμα για να το κάνουν.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Apicha CHC (@apichachc) στις

Η εκστρατεία του Apicha, το οποίο χρηματοδοτείται από το υπουργείο Υγείας της Νέας Υόρκης, απευθύνεται ειδικά σε API άντρες (Asians and Pacific Islanders) που κάνουν σεξ με άνδρες. Η καμπάνια “Take Charge with PrEP” , στην οποία υπάρχουν καλλιτέχνες, που συζητούν για την υγεία τους, δεν είχε καμία δυσκολία στο λογαριασμό @apichachc του Instagram.

Ωστόσο, η πλατφόρμα δε θα επιτρέψει στο μη κερδοσκοπικό οργανισμό να προωθήσει τις εικόνες και τις ιστορίες για να προσεγγίσει νέα ακροατήρια. Η απόρριψη έρχεται την ίδια εβδομάδα που ο συνιδρυτής του Facebook Mark Zuckerberg κατέθεσε ενώπιον του Κογκρέσου, υπερασπιζόμενος την πολιτική της εταιρείας, που επιτρέπει στους πολιτικούς να προβάλουν διαφημίσεις που δεν είναι αληθείς (fake news):

“Πιστεύω απλώς ότι σε μια δημοκρατία οι άνθρωποι θα πρέπει να είναι σε θέση να δουν από μόνοι τους τι λένε οι πολιτικοί και νομίζω ότι οι άνθρωποι πρέπει να χρησιμοποιούν το μυαλό τους για το ποιοι υποψήφιοι είναι αξιόπιστοι και ποιοι υποψήφιοι έχουν τον κατάλληλο χαρακτήρα που θέλουν να δουν στους εκλεγμένους εκπροσώπους τους” , δήλωσε ο Zuckerberg.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Apicha CHC (@apichachc) στις

Μια ομάδα υπαλλήλων του Facebook αντέδρασε στη μαρτυρία του Zuckerberg με μια επιστολή, που καλεί την εταιρεία να μεταρρυθμίσει τις πολιτικές των διαφημίσεων της. “Η ελευθερία του λόγου και η πληρωμένη ομιλία δεν είναι το ίδιο πράγμα” , γράφει η επιστολή. “Οι τρέχουσες πολιτικές μας σχετικά με τον έλεγχο των πολιτικών γραφείων ή των υπαλλήλων, αποτελούν απειλή για το τι σημαίνει η FB” .

Αυτή είναι μια ιδιαίτερα επείγουσα περίοδος για τους ευάλωτους πληθυσμούς να μάθουν για την PrEP. Σύμφωνα με τους ερευνητές, περισσότερο από το 40% των ανθρώπων που διαγνώστηκαν με τον ιό του HIV το 2017 ήταν μαύροι, με λίγο παραπάνω από το ένα τέταρτο να είναι Λατίνοι.

Τελικά, αφού απέρριψε αρχικά την καμπάνια του Apicha, το Facebook πρότεινε να εγκρίνει τις διαφημίσεις, εάν ο οργανισμός συνέδεε την επίσημη σελίδα του Facebook με τις προσωπικές σελίδες κάθε υπαλλήλου που έχει πρόσβαση στους λογαριασμούς κοινωνικών μέσων του Apicha. Δεν είναι σαφές βέβαια πώς θα αντιμετωπίσει την αντίθεση του Facebook στο PrEP ως “πολιτική” η κίνηση αυτή.

Όμως, ο Apicha δεν μπορεί να συνδέσει όλα τα στελέχη του στη σελίδα του, επειδή ένας από τους υπαλλήλους τους χρησιμοποιεί όνομα στο Facebook διαφορετικό από το όνομα της ταυτότητάς του. Για χρόνια, το Facebook πιέζει τους χρήστες να συμμορφώνονται και να χρησιμοποιούν τα εγκεκριμένα από την κυβέρνηση ονόματά τους.

“Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι ο ευκολότερος τρόπος να φτάσουμε στις κοινότητες που προσπαθούμε να προσεγγίσουμε” , δήλωσε ο διευθυντής χρηματοδοτήσεων και επικοινωνίας του, Phillip Miner, στο Vice: “Το να δημιουργούνται αυτά τα εμπόδια από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν οι κυβερνητικές αρχές μας έχουν δώσει τους πόρους για να φτάσουμε στις κοινότητες σε κίνδυνο, εμποδίζει πραγματικά τον εθνικό στόχο να τερματιστεί η επιδημία του ιό του HIV” .