Εσείς είδατε τη νέα διαφημιστική καμπάνια της Lacta στην τηλεόραση; Για να είμαι ειλικρινής ανυπομονούσα να την πετύχω, γι΄αυτό και κάθε φορά που βρισκόμουν στο σπίτι, είχα την τηλεόραση ανοιχτή με τη “φωνή στο τέρμα”, όπως χαρακτηριστικά λέει η μαμά μου. Ξέρω, ίσως είναι λίγο υπερβολικό αλλά μου φαίνεται τόσο σπάνιο να βλέπω στην τηλεόραση ρεαλιστικές εικόνες ομόφυλων ζευγαριών, χωρίς εκείνο το εκνευριστικό “ακατάλληλο για άτομα κάτω των 15”.

Και τα κατάφερα. Η διαφήμιση της Lacta που γιορτάζει τη διαφορετικότητα στον έρωτα παρουσιάζοντας διάφορα ζευγάρια (μεταξύ των οποίων και κάποια ομόφυλα), μπροστά στα μάτια μου. Κάτι έλειπε όμως… Τι άλλο; Τα ομόφυλα ζευγάρια!

Ξέρω ότι τα αρνητικά σχόλια που δέχθηκε η εν λόγω καμπάνια είναι πολλά και ιδιαιτέρως τοξικά. Και δεν έχω κανένα πρόβλημα να πω ένα μπράβο σε μια εταιρεία που χρησιμοποιεί ΛΟΑΤΚΙ+ αναπαραστάσεις για να προωθήσει ένα προϊόν της. Οι διαφημίσεις ξέρετε συμβάλλουν, μέσω του καταναλωτισμού, στη διαμόρφωση της κοινωνικής συνείδησης. Οπότε, η παρουσία της διαφορετικότητας σ΄αυτές έχει εξαιρετικά μεγάλη επίδραση, γι΄αυτό και τη θεωρώ θεμιτή.

Θεωρώ όμως εξαιρετικά εκνευριστική την πολιτική των ίσων αποστάσεων που προσπαθούν να ακολουθήσουν πολλές διαφημιστικές. Από τη μία φωτογραφίες στο διαδίκτυο με ομόφυλα ζευγάρια για να δείξουμε προοδευτικοί (και να κάνουμε τζέρτζελο), από την άλλη μια πιο συντηρητική στάση στην τηλεόραση για να διατηρήσουμε την καταναλωτική δεξαμενή της συμβατικής ελληνικής οικογένειας.

Και για να το πω πιο απλά, δεν έχω κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιούν τη διαφορετικότητά μου για να πουλήσουν αλλά εκνευρίζομαι όταν το κάνουν φοβικά, κατά περίπτωση και με μέτρο. Όταν θέλουν να οικειοποιηθούν και να διαχειριστούν τη διαφορετικότητά μου/μας στις διαφημίσεις πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστούν και το κόστος προβολής της. Γιατί αυτό κάνουμε κι εμείς καθημερινά στη ζωή μας. Αυτή, όμως η μεσοβέζικη προσέγγιση θυμίζει πολύ το ομοφοβικό στερεότυπο “ας υπάρχουν, αλλά ας μην προκαλούν”.

“Η αγάπη δεν κάνει διακρίσεις”, υποστηρίζει η καμπάνια. Φαίνεται πως τελικά κάνει, όταν παίζει στην τηλεόραση.

Υ.Γ. Δεν γνωρίζω αν υπάρχουν κι άλλα τηλεοπτικά διαφημιστικά βίντεο που αναφέρονται στη συγκεκριμένη εκστρατεία (εγώ δεν έχω ανακαλύψει κάποιο άλλο) και απεικονίζουν κάποιο ομόφυλο ζευγάρι. Αν δείτε όμως, ενημερώστε με για να πω μπράβο (και να χαρώ). 

Από μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης. Εξάλλου, πάντα θυμάμαι να μου λένε ότι "πετάω στα αστέρια". Λόγω όμως σχετικής υψοφοβίας αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό και να γίνω δημοσιογράφος (απ' το κακό στο χειρότερο), Μπήκα στο Πάντειο (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού) και λίγους καφέδες αργότερα πήρα το πτυχίο μου. Έκτοτε το επαγγελματικό μου μετερίζι με έχει οδηγήσει στην πόρτα ανθρωπιστικών οργανισμών (Διεθνή Αμνηστία, Έλιξ) αλλά και πολλών έντυπων και διαδικτυακών μέσων (Esquire, Nitro, Protagon, κλπ). Η σχέση μου με το Antivirus ξεκίνησε τυχαία τον Μάρτιο του 2013. Έκτοτε έγινε λατρεία... Είτε εδώ είτε στο περιοδικό, όλο και κάπου θα με πετύχετε. Αν τώρα θέλετε να κάνετε και κάποιο σχόλιο... θα με βρείτε στο vth@avmag.gr. Cu!