Μια ανταπάντηση στο άστοχο-ομοφοβικό άρθρο της Σώτης Τριανταφύλλου για τον ομόφυλο γάμο.
της Nana Rheims (Νανά Ράιμς) / αναδημοσίευση από 10percent.gr
Στην Κυριακάτικη Καθημερινή και συγκεκριμένα στο ένθετο «Γυναίκα» περιέχεται ένα άρθρο της γνωστής συγγραφέως Σώτης Τριανταφύλλου με θέμα τον γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών. Διαβάζουμε επακριβώς το άρθρο εξηγώντας (μέσα στο κείμενο της συγγραφέως) την αστοχία, την ομοφοβία, την ανακρίβεια και την προχειροσύνη του. Δε δίνεται τόση σημασία γιατί είναι ένα άρθρο που μιλάει αρνητικά για το γάμο και την τεκνοθεσία των ομοφυλόφιλων (υπάρχουν πλήθος τέτοια αν ψάξει κανείς στο διαδίκτυο και στον Τύπο) αλλά γιατί είναι γραμμένο από μία γνωστή, καταξιωμένη και δημοφιλή Ελληνίδα συγγραφέα.
«Εδώ στο Παρίσι γίνεται πολύς λόγος για τον γάμο των ομοφυλόφιλων,
Κρίμα που δε γίνεται κι αλλού.
… για τον «γάμο για όλους» – όπως παρουσιάζει το σχετικό νομοσχέδιο η Αριστερά. Γίνονται διαδηλώσεις υπέρ και διαδηλώσεις εναντίον. Κι αν εμπιστευτώ τα μάτια μου, στις διαδηλώσεις της πρώτης κατηγορίας η πλειονότητα των αγωνιζόμενων είναι ετεροφυλόφιλοι.
Τι εννοείτε «αν εμπιστευτώ τα μάτια μου»; Θεωρείτε ότι τα μάτια σας και μόνο είναι ικανά κοιτώντας τους ανθρώπους να ξεχωρίσουν αν είναι ομοφυλόφιλοι ή ετεροφυλόφιλοι; Αν ναι, πείτε μας που αγοράσατε το gaydar σας να πάρουμε κι εμείς. Δυστυχώς όμως οι ομοφυλόφιλοι άνθρωποι τις περισσότερες φορές δεν έχουν καμία απολύτως εμφανισιακή διαφορά από τους στρέιτ.
… Τι συμβαίνει; Επιμένουμε, με σημαίες και ντουντούκες, να εξισώσουμε όλες τις μορφές σεξουαλικότητας, να ακυρώσουμε τους φυλετικούς ρόλους και τις φυλετικές ιδιαιτερότητες.
Δεν επιμένει κανείς να εξισώσει τις φυλετικές ιδιαιτερότητες. Οι ομοφυλόφιλοι άντρες θέλουν να παραμείνουν άντρες και οι ομοφυλόφιλες γυναίκες θέλουν να είναι γυναίκες. Αν μιλάτε για τους διαφυλικούς είναι κάτι άλλο και θα έπρεπε να γίνετε πιο συγκεκριμένη, αλλά δεν είστε ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία που δεν έχει μάθει να διακρίνει την ομοφυλοφιλία από τη διαφυλικότητα.
… Η γαλλική Αριστερά, κυβερνώσα και μη, θεωρεί ότι η άρνηση της διαφοράς είναι πρόοδος· στη Γαλλία η λέξη «πρόοδος» είναι ιερή, όπως και η λέξη «επανάσταση». Η διαφορά εκλαμβάνεται ως πηγή ανυπόφορης ανισότητας· οι Γάλλοι εφαρμόζουν κατά γράμμα και χωρίς φαντασία το σύνθημα της γαλλικής δημοκρατίας «ελευθερία, ισότητα, αδελφότητα» και έτσι υπονομεύουν τη δημοκρατία. Με αυτή τη λογική, μεγάλη μερίδα ετεροφυλόφιλων, λες και νιώθουν ένοχοι
Τώρα η αλληλεγγύη ονομάζεται «λες και νιώθουν ένοχοι» α χα.
… για τη βιολογική δυνατότητά τους για αναπαραγωγή,
Αχ καλή μου, βιολογική δυνατότητα για αναπαραγωγή έχουν και οι ομοφυλόφιλοι άνθρωποι, επιθυμία να συνουσιαστούν αποκλειστικά για αναπαραγωγή δεν έχουν.
… επιζητούν να επεκταθεί αυτή η δυνατότητα στους ομοφυλόφιλους μέσω της ιατρικής μηχανικής. Και ως αποτέλεσμα θα προκύψει μια βιομηχανία μωρών
Μην αποκαλέσετε βιομηχανικό μωρό παιδί ενός φιλικού σας στρέιτ ζευγαριού που συνελήφθη με τεχνητή γονιμοποίηση γιατί πολύ θα στεναχωρηθεί!
… τα οποία θα συλλαμβάνονται με εργαστηριακούς τρόπους και με δαπάνη των ασφαλιστικών ταμείων. Βρίσκω το όλο θέμα παιδαριώδες,
Άστοχος και άδικος ο χαρακτηρισμός για μία διεκδίκηση χρόνων και ένα θέμα που απασχολεί μεγάλη μερίδα του πληθυσμού.
… επειδή το να επιθυμούμε τα πάντα είναι ένδειξη ανωριμότητας – αυτό μπορεί να το πιστοποιήσει οποιοσδήποτε ψυχίατρος
το να επιθυμείς το δικαίωμα στο γάμο ως γκέι δε σημαίνει ότι «επιθυμείς τα πάντα» – η γενίκευση που κάνετε είναι δόλια και χαρακτηριστική των πλέον συντηρητικών στοιχείων της κοινωνίας.
… Οι ομοφυλόφιλοι άντρες δεν μπορούν να κάνουν παιδιά – η ομοφυλοφιλία έχει αυτό το χαρακτηριστικό. Ετσι οι περισσότεροι ομοφυλόφιλοι δεν έχουν τέτοια σχέδια
Α ναι; Τους ρωτήσατε;
… Όσο για τις ομοφυλόφιλες γυναίκες, μπορούν να αποκτήσουν παιδιά χωρίς να καταφύγουν στην τεχνολογία
Προς τι αυτός ο διαχωρισμός; Δηλαδή μία λεσβία η οποία θα πάει με έναν άντρα απλά και μόνο για την τεκνοποιία είναι οκ; Και αν μία ομοφυλόφιλη γυναίκα μπορεί τότε γιατί δεν μπορεί και ένας ομοφυλόφιλος άντρας; Ή μήπως οι ετεροφυλόφιλοι άντρες γεννάνε μόνοι τα παιδιά τους; Πολύ Σβαρτσενέιγκερ βλέπετε.
… Από κει και πέρα, το πρόβλημα «τα θέλω όλα και τα θέλω τώρα» παραμένει
Ε, δεν το λες και όλα το να έχεις μία οικογένεια και ένα παιδί όπως όλος ο κόσμος ε;
… είναι μια παρενέργεια της αρχής της ελευθερίας και μια έμμονη ιδέα που προκύπτει από την αρχή της ισότητας. Ωστόσο δεν είμαστε ίδιοι σ’ αυτόν τον κόσμο, είμαστε ίσοι. Ισοι μπροστά στον νόμο, ίσοι μπροστά στις κοινωνικές ευκαιρίες.
Μα έλα που δεν είμαστε ίσοι μπροστά ούτε στο νόμο ούτε και στις κοινωνικές ευκαιρίες! Και για αυτό τα «πανηγύρια» με τις σημαιούλες και τις ντουντούκες.
… Από την άλλη, δεν είμαστε ίσοι μπροστά στις βιολογικές ευκαιρίες. Λόγου χάρη, οι γυναίκες άνω των 45 ετών δεν μπορούν να αποκτήσουν παιδιά.
Κάποιες μπορούν. Επίσης κάποιες στρέιτ κάτω των 45 δεν μπορούν. Α και σε κάποιους ετεροφυλόφιλους άντρες δεν τους σηκώνεται καν. Αυτούς μήπως να τους πετάξουμε στον Καιάδα; Να τους στερήσουμε το δικαίωμα στην τεχνητή γονιμοποίηση επειδή «δεν είναι ίσοι»;)
… Ας σκεφτούμε και τι σημαίνει «γάμος για όλους». Ο γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων δεν αφορά ολόκληρη την κοινωνία, αλλά μια μειονότητα μέσα στη μειονότητα.
Με βάση τις επιστημονικές έρευνες και στατιστικές που κάνατε στον ελεύθερο χρόνο σας; Χμ μάλλον.
… Διότι στις χώρες όπου υφίσταται καθεστώς συμβολαίου ελεύθερης ένωσης, το οποίο ρυθμίζει οικονομικά και συναισθηματικά ζητήματα στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια, μόνο μια μειονότητα των ομοφυλόφιλων θα προχωρήσει σε «γάμο». Με άλλα λόγια, ενώ το συμβόλαιο ελεύθερης ένωσης είναι απαραίτητο (ως δυνατότητα), ο γάμος είναι περιττός.
Ο συμβολισμός των ανθρώπινων ιεροτελεστιών δεν έχει καμία σημασία ε;
… Κοντολογίς γίνεται πολύς θόρυβος για το τίποτα.
Τίποτα; Μήπως είναι άδικο να απαξιώνουμε ολόκληρους αγώνες χρόνων απλώς και μόνο επειδή το θέμα δε μας απασχολεί προσωπικά;
… Παραλλήλως γίνεται μια προσπάθεια τιθάσευσης της ομοφυλοφιλικής σεξουαλικότητας με κομφορμιστικές, μικροαστικές, ισοπεδωτικές πρακτικές
Το ίδιο θα είχατε να πείτε μάλλον και τότε που δόθηκε δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες ε; Τι ισοπέδωση Θεέ μου!
… Επειδή ο γάμος ως τελετή –και όχι ως ιδέα– είναι αναχρονιστικός.
Και κακόγουστος και κιτς και άλλα πολλά αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.
… Ειδικότερα, η ιδέα του γάμου έχει βιολογικό και κοινωνικό περιεχόμενο (αποσκοπεί στην αναπαραγωγή του είδους, στην προστασία των παιδιών, στη σταθερότητα των ανθρώπινων σχέσεων), αλλά στην εποχή μας υπάρχει πλήθος τρόπων για να συμβιώνει κανείς
Ενώ οι γκέι σχέσεις δε χρειάζονται σταθερότητα – εμείς μόνο σεξ κάνουμε, έτσι δεν πάει το στερεότυπο; .
… Τελικά πολλοί ομοφυλόφιλοι δεν καταλαβαίνουν γιατί οι ετεροφυλόφιλοι έχουν πάρει τόσο ζεστά τον «γάμο για όλους».
Τελικά; Από πού προκύπτει πάλι αυτό; Ποιοι ομοφυλόφιλοι σας είπαν ότι δεν καταλαβαίνουν; Γιατί εμείς όσους ξέρουμε καταλαβαίνουν μια χαρά. Μάλιστα ξέρετε αναρωτιούνται πότε θα είναι και στην Ελλάδα οι ετεροφυλόφιλοι τόσο αλληλέγγυοι με τους ομοφυλόφιλους και θα βγουν και αυτοί στους δρόμους να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.
… Γιατί πρέπει να κάνουμε όλοι τις ίδιες κινήσεις στη ζωή; Γιατί αυτή η εξομοίωση να θεωρείται πρόοδος;»
Είστε από τους λίγους μάλλον που θεωρούν την πρόοδο εξομοίωση. Οι ομοφυλόφιλοι και όσοι τους στηρίζουν δε ζητούν εξομοίωση, ζητούν ισότητα. Και γνωρίζουν πολύ καλά το νόημα αυτής της λέξης. Συμπέρασμα: Αν δεν έχεις ιδέα για ένα θέμα, καλύτερα να μην το πιάνεις στα χέρια σου ή στην πένα σου. Γιατί μπορεί να γίνεις άδικος, άστοχος, καυστικός χωρίς λόγο και να στεναχωρήσεις και μια μερίδα ανθρώπων που όχι τίποτα άλλο μπορεί να σε είχαν και σε μεγάλη εκτίμηση. Κρίμα.