Κάθε εβδομάδα (και καλύτερα) η πιο ανεξάρτητη, αμάσητη και ασυμβίβαστη κριτική ταινιών, από τον Τάσσο Θεοδωρόπουλο στο klarinabourana.blogspot.com.
CINEMASS 7/4
Ναι, για να είμαι ειλικρινής αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που έκανα αυτό το blog, από τη στιγμή που έληξε η συνεργασία μου με την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ. Το «cine-mass». Γιατί θες δε θες, το σινεμά είναι σαν τον αυνανισμό. Γκόμενες και γκόμενους τους παρατάς και σε παρατάνε. Το να χαϊδεύεις όμως τον Γιακουμή σου (έτσι τον έχω ονομάσει) όμως ποτέ. Κάθε εβδομάδα (και καλύτερα) η πιο ανεξάρτητη, αμάσητη και ασυμβίβαστη κριτική ταινιών, εδώ.
(**** ) SUCKER PUNCH
http://www.imdb.com/title/tt0978764
Ξέρω πως θα με κατηγορήσεις πάλι ότι συνδέω τα πάντα με το σεξ, αλλά εγώ φταίω που αν δεν υπήρχε το σεξ, κατ’ αρχάς εκ των πραγμάτων δεν θα υπήρχες, γιατί δεν θα είχες γεννηθεί και δεύτερον η ζωή σου θα ήταν πολύ πιο μίζερη και βαρετή; Το σεξ που λες φίλε είναι μια πολύ περίεργη ιστορία, και γίνεται ακόμα πιο περίεργη όταν κάποιες στιγμές το κάνεις εντελώς μεθυσμένος και «αλλού», με αποτέλεσμα, να μην έχεις καταλάβει πολλά πράγματα, να μην είναι ακριβώς αυτό που θα έλεγες μια ποιοτική εμπειρία, αλλά γαμώ το μου, να είναι αυτό που άνετα και χωρίς ενοχές μπορείς να περιγράψεις ως «γουάου» και «ανεπανάληπτο». Αν δεις το “Sucker Punch” θα καταλάβεις πολύ καλά τι εννοώ ακόμα κι αν δεν καταλάβεις τι ακριβώς γίνεται μέσα στην ταινία. Ο γνωστός φοροφυγάς Ζακ Σνάιντερ των «300» και των «Watchmen” αποφασίζει (ξανά) να μην αφήσει τίποτα όρθιο, από κανόνες αφήγησης, μέχρι κινηματογράφησης και (καλής ή κακής, ιδιωτικό θέμα αυτό) αισθητικής, και ξεσαλώνει με ένα εκτός ελέγχου ψυχεδελικό κομιξάδικο υπερθέαμα, που είναι εκ κατασκευής, προορισμένο να αρέσει σε ελάχιστους (και εκλεκτούς ανάμεσα στους οποίους φαντάζομαι ότι δεν συγκαταλέγονται οι υπεύθυνοι της Warnerπου το χρηματοδότησαν και όταν το είδανε ολοκληρωμένο πήρανε υπογλώσσια για να ριλαξάρει το καμένο τους εγκεφαλικό κύτταρο.). Μπέιμπι ντολ έφηβη, κάπου στη δεκαετία του 60 (το οποίο αισθητικά και κινηματογραφικά μπορεί να είναι από 1960 μέχρι 3060 – η οδύσσεια του διαστήματος) κλείνεταιν στο ψυχιατρείο από τον κακό πατρειό της, προκειμένου να λοβοτομηθεί. Στο οποίο ψυχιατρείο γενικό κουμάντο κάνει ένας σατανικά λάγνος νοσοκόμος, και μια γιατρός με χαρακτηριστικά καμπαρετζούς (λογικό εφ’ όσον την υποδύεται η Κάρλα Κουτζίνο). Και εκεί αρχίζει το σύστριγγλο με την νεαρά, να φαντάζεται στο διαταραγμένο της μυαλό ότι όλο αυτό είναι μια παράλληλη πραγματικότητα στην οποία όλες οι έγκλειστες δουλεύουν σαν πόρνες – χορεύτριες πολυτελείας σε καμπαρέ. Κάτω από αυτή τη σύμβαση ονείρου βλέπουμε την μισή ταινία γιατί υπάρχει και μια άλλη σύμβαση ονείρου μέσα στο όνειρο. Η Μπέιμπι Ντολ – χορεύτρια, μαγεύει τα αρσενικά, σε χορογραφίες ου δεν τις βλέπουμε εφ’ όσον κάθε φορά που ξεκινάει να χορεύει μεταφέρεται σε ακόμα μια άλλη διάσταση, μεταμορφωμένη σε manga – λολίτα – σαμουράι μαζί με τις υπόλοιπες έγκλειστες. Σε αυτή την άλλη διάσταση, αποστολή όλων τους να είναι να κλέψουν ένα μαχαίρι, έναν αναπτήρα, ένα χάρτη ένα κλειδί και κάτι άλλο μυστικό, προκειμένου να δραπετεύσουν από το καμπαρέ, δηλαδή το ψυχιατρείο. Για κάθε ένα από αυτά τα αντικείμενα μεταφέροντα σε μια εντελώς αλλούτερη και άκρως εντυπωσιακή διάσταση στην οποία και βρίσκονται αντιμέτωπες με εξωγήινα ρομπότ, ιπτάμενους δράκους, γκόμπλιν, καρατέκα γίγαντες, ιπτάμενα ναζιστικά ζέπελιν κι ότι άλλο μπορείς να φανταστείς με έναν τρόπο που δε θα μπορούσες να τον φανταστείς αν δεν είχαν ξεφύγει τόσο πολύ οι δημιουργοί του έπους. Για να καταλήξουν όλα σε ένα μελαγχολικό φινάλε, την ώρα που ο εγκέφαλος σου έχει γίνει ρεβυθόσουπα. Θα στο πιω πιο απλά, μπορείς να φανταστείς έναν συνδυασμό των παρακάτω ταινιών? «Salon Kitty», «Η φωλιά του Κούκου», «Ιnception», «Το Νησί των Καταραμένων», «Καμπαρέ», «Μatrix”, “Kill Bill” και “Yπολοχαγός Νατάσσα» με μια δόση από ζαπονέ Γκόθαμ Σίτι και «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» σε μια ταινία που η Lady Gaga θα έσκιζε την κυλότα της προκειμένου να κάνει την «Αλίκη στη χώρα των τραυμάτων»; Ε, αυτό ακριβώς θα δεις. Αν κάτι τέτοιο, όσο αποτυχημένο κι αν είναι στην ουσία του, δεν είναι αξέχαστο πήδημα, τότε τι είναι;
(***) ΡΙΟ
trailer: http://www.youtube.com/watch?v=p_8Pf8klXDU
Απλά μαγικό. Τρυφερό. Αστείο. Ευαίσθητο. Παιδήλικο. Και τεχνικά άρτιο ψηφιακό καρτούν. Δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί το φολκλόρ μιας πόλης να ζωντανεύει τόσο πειστικά μέσω κινουμένων σχεδίων στην οθόνη, βάσει μιας ιστορίας που έχει για επίκεντρο έναν οικόσιτο νευρωτικό αμερικάνο παπαγάλο, ο οποίος ταξιδεύει με την αφεντικίνα του στη Βραζιλία, για να γνωρίζει τον τόπο της καταγωγής του και να ζευγαρώσει. Μικρή λεπτομέρεια: Ο παπαγαλίνος, δεν έχει μάθει ποτέ του να πετάει, η παπαγαλίνα είναι υπέρ του δέοντως τσαμπουκαλεμένη, μια συμμορία λαθρεμπόρων πτηνών θέλει να τους κλέψει, και όλα αυτά γίνονται με φόντο το καρναβάλι του Ρίο, τις φαβέλες και τη βοήθεια ενός σαλιάρη γλυκύτατου μπουλντόγκ. H Fox, επιτίθεται στην παντοδυναμία της Pixar και της Disney, με ένα υπέροχα γλυκό και φαντασμαγορικό στα μουσικά του νούμερα, κινούμενο σχέδιο, με πολύ καλό 3D, που οκ, χάνει λίγους πόντους στην σπιρτάδα των διαλόγων του χάρη του θεάματος, αλλά πρέπει να είσαι κακός άνθρωπος για να μη βγεις από την αίθουσα με ηλίθιο χαμόγελο στη φάτσα. Προσοχή Προσοχή, τα παιδιά σας, σίγουρα θα σας ζητήσουν να υιοθετήσετε παπαγαλάκι.
KAI TA ΑΠΟΔΕΛΟΙΠΑ (Αγαπάω τους Έλληνες διανομείς όπως κάθε αυτοκαταστροφικό πλάσμα που αναρωτιέται: Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε; Με τον ήλιο τα βάζουμε με τον ήλιο βγάζουμε.)
***Η κουλή αδερφή Φρανσουά Οζόν, που κάνει μερακλαντάν αλλαξοκωλιές από το ακραίο μελόδραμα στην ερωτική πρόκληση και στο αλμοντοβαρικό κομεντιέν γιο γιο, διασκευάζει αυτή τη φορά για τη μεγάλη οθόνη γαλλικό θεατρικό μπουλβαράκι του 1980, το «POTICHE», με αρωγούς τους νεότατους Κατρίν Ντενέβ και Ζεράρ Ντεπαρντιέ και τινάζει τη γαλλική μπάνκα του box office στον αέρα. Κανείς δεν αρνήθηκε την μάλλον εύκολη, επιτυχία, έτσι δεν είναι; Ούτε καν ο καλλιτέχνης.
***Ο δημοσιογράφος Νίκος Μεγγρέλης, μας μιλά στο ντοικιμαντέρ «ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ» για τους ανεξάρτητους δημοσιογράφους που πέθαναν (δολοφονήθηκαν) στο καθήκον. Ναι, εντάξει, συγκινήθηκα και προβληματίστηκα, αλλά γιατί δεν το έπαιζε μια και καλή στην τηλεόραση ο άνθρωπας να τελειώνουμε; (τα γράφω αυτά γιατί είμαι λέρας και πουλημένος).
***Μεγάλα γλέντια. Για διόμισι ώρες, ο μεγάλος (δεν ξέρω αν όταν τον λένε έτσι μιλάνε για κάποιο ανατομικό προσόν του) σκηνοθέτης Μπέλα Ταρ, στο ασπρόμαυρο «ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΤΟΡΙΝΟ» στοχάζεται. Με ολίγη από Νίτσε, ζώα που κάθονται ακίνητα (να περάσει η μισή ταινία), χωριάτισσες να καθαρίζουν πατάτες (αυτό χρεώνεται ως σκηνή δράσης) και ποιητικό ρεαλισμό. Πράγμα που συγκινεί όλους τους έλληνες κριτικούς που τον ανακήρυξαν αριστούργημα συν το φεστιβάλ του Βερολίνου που τον φόρτωσε με βραβεία. Η επόμενη ταινία του, θα είναι σε δικό μου σενάριο και θα λέγεται «Αιμορροΐδα αγάπη μου». Θα είναι πολύ υπαρξιακή, σας το υπόσχομαι.
***Ο Απόστολος Τότσικας και ο Ορφέας Αυγουστίδης που είναι κολλητοί στην Κρήτη, χαλβαδιάζουν μια Γερμανίδα και τσαλακώνουν τη φιλία τους. Μάλλον η Γερμανίδα έχει περίοδο, γι αυτό και η Λάγια Γιούργου, ονομάζει την ταινία της «ΚΟΚΚΙΝΟ ΟΥΡΑΝΟ».
***Ο σκηνοθέτης είναι Γάλλος. Και ρεαλιστής. Και κοινωνικά ευαίσθητος. Τι άλλο θες για να βγάλεις φλύκταινες; Στην «ΠΑΡΑΝΟΜΗ» 8 χρόνια παράνομη στο Βέλγιο η Τάνια συλλαμβάνεται, έχει εντωμεταξύ κάψει τα δάχτυλα της με καυτό σίδερο για να μην της βρούνε τα δαχτυλικά αποτυπώματα και προσπαθεί να επικοινωνήσει και με τον 14χρονο γιο της. Θα περάσετε τέλεια: γέλιο δράση σασπένς, μουσικοχορευτικά νούμερα, τα πάντα όλα. Ούτε οι Νταρντέν να το είχαν κάνει.