Η Κομισιόν κατά του Facebook

01/12/2011
antivirus magazine διαφήμιση

H Ευρωπαική Επιτροπή ετοιμάζει μία νέα οδηγία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων με στόχο το Facebook και άλλες υπηρεσίες που πωλούν τα στοιχεία των χρηστών σε διαφημιστές.

Το Facebook πουλάει τα δεδομένα σε διαφημιστές χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη. Εκτός από αυτό, τα διατηρεί αποθηκευμένα ακόμα και όταν ο χρήστης διαγράψει το προφίλ του από την υπηρεσία. Πράγμα που έχει εξοργίσει την Ευρωπαία Επίτροπο Δικαιοσύνης, Βίβιαν Ρέντινγκ.

“Καλώ τους παρόχους πρόσβασης, και ειδικά τους δικτυακούς τόπους κοινωνικής δικτύωσης, να είναι πιο διαφανείς όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας τους. Οι χρήστες πρέπει να γνωρίζουν ποια δεδομένα συλλέγονται και υφίστανται επεξεργασία και για ποιο λόγο”, δήλωσε η επίτροπος.

Οι όροι χρήσης που αποδεχόμαστε όταν ανοίγουμε προφίλ αναφέρουν ρητά ότι μπορεί να συλλέγει και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα όπως νομίζει. Και αυτό κάνει! Τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν στις διαφημιστικές εταιρείες να στοχεύουν τις καταχωρίσεις τους σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών.

Ένας χρήστης που συζητά συχνά με τους φίλους του για τον επικείμενο γάμο του μπορεί να δει μέσα στο προφίλ του διαφημίσεις για περιοδικά γάμου.

Η Ρέντινγκ η Οδηγία Προστασίας Δεδομένων θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο. “Τα μέτρα που θα ενσωματωθούν στην Οδηγία θα λάβουν υπόψη την ομάδα εργασίας της ΕΕ για την προστασία δεδομένων, η οποία θα συνεδριάσει την επόμενη εβδομάδα με θέμα τις πρακτικές του Facebook”, υποστήριξε η ίδια.

Η οδηγία αυτή θα καλύπτει και τις εταιρείες που αποθηκεύουν τα δεδομένα των χρηστών σε διακομιστές εκτός της ΕΕ.

“Με προηγούμενη έκθεσή της, η ομάδα εργασίας έχει προειδοποιήσει τις διαδικτυακές εταιρείες κατά της παρακολούθησης των χρηστών […] που αποσκοπεί στη στοχευμένη διαφήμιση”, συμπλήρωσε η Ρέντινγκ.

Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του Facebook διαβεβαίωσαν ότι τα δεδομένα που σε διαφημιστικές εταιρείες είναι “ανώνυμα”.

Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιστές δεν μπορούν να βάλουν “στο μάτι” συγκεκριμένα πρόσωπα αλλά στοχεύουν τις διαφημίσεις τους σε μικρές ομάδες χρηστών, που έχουν για παράδειγμα κοινή γεωγραφική θέση ή ηλικία.

Ωστόσο, το Facebook δεν αποκαλύπτει τι είδους δεδομένα συλλέγει και με ποιο τρόπο τα διαβιβάζει στις διαφημιστικές εταιρείες.

Ο όγκος των δεδομένων που αποθηκεύει η δημοφιλής σελίδα κοινωνικής δικτύωσης αποκαλύφθηκε με τη περίπτωση του Μαχ Σρεμς.

Ο Μαχ είναι ένας 24χρονος φοιτητής από την Αυστρία. Ζήτησε λοιπόν από την εταιρεία να του παραδώσει όλες τις πληροφορίες που τον αφορούν και τελικά παρέλαβε ένα CD που περιείχε 1.222 σελίδες δεδομένων.

Πηγές: Newsit, E-Themis




Δες και αυτό!