Τα περισσότερα άτομα στις ΗΠΑ αντιτίθενται σε επιχειρήσεις που αρνούνται να εξυπηρετήσουν ομοφυλόφιλα άτομα σύμφωνα με έρευνα του παγκόσμιου ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters

Σχεδόν τα τρία τέταρτα των ενηλίκων των Ηνωμένων Πολιτειών θεωρούν πως οι επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να αρνούνται υπηρεσίες σε πελάτες με βάση θρησκευτικές πεποιθήσεις για τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό, όπως έδειξε η έρευνα του Reuters που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία διεξάχθηκε από την Παρασκευή έως τη Δευτέρα, γνωστοποιήθηκαν την ίδια μέρα με την ετυμηγορία του Ανώτατου Δικαστηρίου, η οποία τάχθηκε υπέρ του ζαχαροπλάστη από το Κολοράντο που αρνήθηκε να φτιάξει μία γαμήλια τούρτα για ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι, επικαλούμενος τα Χριστιανικά του πιστεύω.

Στην έρευνα, το 72% των απαντηθέντων δήλωσαν πως δεν θα πρέπει να επιτρέπεται στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να αρνούνται να εξυπηρετήσουν πελάτες εξαιτίας των θρησκευτικών τους πιστεύω πάνω στον σεξουαλικό προσανατολισμό, ενώ το 14% είπαν πως έχουν αυτό το δικαίωμα. Ένα άλλο 9% είπε πως οι επιχειρήσεις έχουν αυτό το δικαίωμα «μόνο κάτω από ορισμένες περιπτώσεις» και το 6% απάντησε πως δεν ξέρει.

Όπως άλλες πρόσφατες έρευνες σε ενήλικες Αμερικανούς, η έρευνα του Reuters έδειξε επίσης πως το ποσοστό των Αμερικανών που υποστηρίζουν τον ομοφυλόφιλο γάμο έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Το 53% των απαντηθέντων δήλωσε πως ομόφυλα ζευγάρια πρέπει να έχουν το δικαίωμα για νόμιμο γάμο, μαζί με όλα τα δικαιώματα που έχουν οι γάμοι μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας. Ο αριθμός αυτός είναι αισθητά μεγαλύτερος από το 42% που υποστήριξαν το ίδιο σε παρόμοια έρευνα προς το τέλος του 2013.

Η απόφαση ορόσημο από το Ανώτατο Δικαστήριο σχετικά με τη νομιμοποίηση του gay γάμου σε ολόκληρη τη χώρα πάρθηκε το 2015.

Η έρευνα ρώτησε επίσης μια πιο γενική ερώτηση σχετικά με το πόση ευελιξία θα πρέπει να μπορούν οι επιχειρήσεις να έχουν για να απορρίπτουν οποιοδήποτε πελάτη για θρησκευτικούς λόγους. Το 57% συμφώνησε πως οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων «ποτέ δεν έχουν το δικαίωμα να αρνηθούν υπηρεσίες σε πελάτες», ακόμα και αν η άρνηση τους βασίζεται σε θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Ένα άλλο 19% είπε πως οι επιχειρήσεις «πρέπει πάντοτε να έχουν το δικαίωμα να αρνηθούν υπηρεσίες» και το 24% είπε πως μπορούν να αρνηθούν υπηρεσίες «μόνο υπό ορισμένες περιστάσεις».

Η συγκεκριμένη έρευνα συνέλεξε απαντήσεις διαδικτυακά στην αγγλική γλώσσα, από όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες από 722 Αμερικανούς ενήλικες. Είχε ένα διάστημα αξιοπιστίας, έναν μετρητή για την ακρίβεια της έρευνας, από τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.

της Χριστίνας Μουστακάκη