Δεν είναι λίγοι αυτοί που έσπευσαν να υπερασπιστούν τον Αρκά, μετά την κριτική που δέχθηκε για τα χονδροφοβικά του αστεία. Με επιχειρήματα όπως το απλοϊκό “αμάν πια, να γελάμε και λίγο” μέχρι το πιο ιντελεκτουέλ το “μας τα πρήξατε με την πολιτική ορθότητα – το χιούμορ και η τέχνη είναι ελεύθερη”, έσπευσαν να δικαιλογήσουν μια εμμονή που έχουμε να αστειευόματε με ό,τι φαίνεται να ξεφεύγει από το παραδοσιακά κανονικό.

Fat Unicorns: «Όταν ο Αρκάς άρχισε να σεφερλίζει»

Πάντοτε τα αστεία μας είτε ως ανέκδοτες εξιστορήσεις είτε ως σκίτσα (σαν κι αυτά του Αρκά), αναφέρονται σε ξανθές (ποτέ σε ξανθούς), σε χονδρές/ούς (ποτέ σε αδύνατες/ους), σε γκέι (ποτέ σε στρέιτ) κ.ο.κ. Ποτέ δεν έχω ακούσει κάποιο αστείο, που ο αδαής πρωταγωνιστής του φέρει την ταυτότητα ενός στρέιτ, λεπτού άνδρα. Θα μου πεις, τι αστείο υπάρχει (σ.σ. για την κοινωνία) σε έναν τέτοιο πρωταγωνιστή;

Και κάπου εδώ είναι που ανακαλύπτουμε ότι δεν είναι η πολιτική ορθότητα που “περιορίζει” το χιούμορ αλλά η στερεοτυπική και επικίνδυνη αντίληψη γύρω από το ποιες κοινωνικές ομάδες είναι αστείες και ικανές για να τις κοροϊδεύσουμε. Η κυρίαρχη ταυτότητα λειτουργεί τόσο “αρμονικά” που τίποτα αστείο δεν της αναγνωρίζεται και γι΄αυτό και δεν επιτρέπει να κάνουμε χιούμορ εις βάρος της.

Πόσο ελεύθερο είναι λοιπόν το χιούμορ που δεν επιτρέπει να γελάσουμε με αυτό που σήμερα θεωρείται κανονικό, επιθυμητό κι αυστηρά πατριαρχικό; Και πόσο επικίνδυνο και τοξικό είναι όταν περιορίζεται εμμονικά στο διαφορετικό;

Από μικρός ήθελα να γίνω αστροναύτης. Εξάλλου, πάντα θυμάμαι να μου λένε ότι "πετάω στα αστέρια". Λόγω όμως σχετικής υψοφοβίας αποφάσισα να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό και να γίνω δημοσιογράφος (απ' το κακό στο χειρότερο), Μπήκα στο Πάντειο (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού) και λίγους καφέδες αργότερα πήρα το πτυχίο μου. Έκτοτε το επαγγελματικό μου μετερίζι με έχει οδηγήσει στην πόρτα ανθρωπιστικών οργανισμών (Διεθνή Αμνηστία, Έλιξ) αλλά και πολλών έντυπων και διαδικτυακών μέσων (Esquire, Nitro, Protagon, κλπ). Η σχέση μου με το Antivirus ξεκίνησε τυχαία τον Μάρτιο του 2013. Έκτοτε έγινε λατρεία... Είτε εδώ είτε στο περιοδικό, όλο και κάπου θα με πετύχετε. Αν τώρα θέλετε να κάνετε και κάποιο σχόλιο... θα με βρείτε στο vth@avmag.gr. Cu!

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τί αστείο υπάρχει για την κοινωνία σε έναν τέτοιο (στρέιτ, λεπτό κτλ) πρωταγωνιστή? Ενδιαφέρουσα ερώτηση.Υπηρχε πριν από 50 χρόνια πάντως (“Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος” π.χ.) Αυτό θα πρέπει να μας προβληματίσει.Ο Αρκάς έχει γενικά δίκιο, αλλά κάτι τού ξεφεύγει , όπως συμβαίνει σε όλους μας…

  2. Φίλτατε γιατί πρέπει να πληρώνουμε εμείς την σεξουαλικη αν ικανοποίηση σου με τη γκρίνια και τις βλακείες που γράφεις στα άρθρα σου;
    Φταίω και εγώ βεβαια που συνεχίζω παραταύτα να διαβάζω κυρίως από περιέργεια να δω τι άλλο μαργαριτάρι πολιτικής ορθότητας θα διαβάσω αλλά φτάνει πια!
    Μετά την κατάπτυστη προπαγάνδα των εκλογών και μετά την ασύλληπτη χυδαιότητα γνωστής τρανς που μας υπαγόρευε τι να ψηφίσουμε τώρα εσείς μας υπαγορεύεται με τι θα πρέπει να γελάμε και με τι όχι
    Αφήστε τον Αρκά στην ησυχία του και αφήστε μας και εμάς να πιστεύουμε ότι θελουμε να ψηφίζουμε ότι θελουμε και να γελάμε με ότι γουστάρουμε
    Έλεος αγαπητέ!

    • Κακό πράγμα η περιέργεια αγαπητέ, εκτός κι αν είστε δικηγόρος!

  3. Μας έχεις πριξει φιλε…μάλλον είσαι τελείως ανικανοποίητος στη σεξουαλικη σου ζωή και την γκρίνια σου την πληρώνουμε εμείς…φταίω κ εγώ βεβαια που Παρολαυτα συνεχίζω να διαβάζω τα άρθρα σου για να δω τι άλλο μαργαριτάρι θα γράψεις αλλά έλεος!
    Βρες κάτι άλλο να κανείς…είδες ότι πολλοί απηυδήσαν με αυτές τις ηλίθιες κριτικές…ο καθένας μπορεί να γελάει με ότι γουστάρει δεν θα μας επιβάλλετε με τι θα γελάμε…ούτε κανείς σας έχρισε υπερασπιστή της πολιτικής δήθεν ορθότητας
    Έλεος!!

    • Γιαννης Κ αν γραψει για κατι αλλο ,τοτε εσυ δεν θα εχεις την δυνατοτητα να μπεις να κραξεις και αυτο δεν θα ηταν και τοσο πολυ υπερ σου.

  4. Ενώ ο Λάκης Λαζόπουλος δεν …Σεφέρλιζε, ε? Αλλά τι λέω/ Ο Λάκης είναι δικιά μας (κρυφή αλλά δικιά μας) και δεν τον αγγίζουμε. Κρυφή, τρόπος του λέγειν. Ο κόσμος τόχει τούμπανο. Πηγαίνετε στην Πάρο να ακούσετε τι λένε γι’ αυτόν εκεί.

Comments are closed.