Παράταση παραστάσεων: Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν

02/02/2013
από
antivirus magazine διαφήμιση

  

Αφού εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια για όλες τις προγραμματισμένες παραστάσεις, δίνεται παράταση μιας εβδομάδας. Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, έως τις 17 Φεβρουαρίου 2013 (με παραστάσεις εκτός Δευτέρας & Τρίτης).

Ένας Μπρεχτ τολμηρός, ποιητικός, διασκεδαστικός και πιο σύγχρονος από ποτέ.

Με τη Στεφανία Γουλιώτη στο διπλό πρωταγωνιστικό ρόλο.

Μία από τις πολλά υποσχόμενες σκηνοθέτιδες της νέας γενιάς, η Κατερίνα Ευαγγελάτου, ανεβάζει ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματολογίας.

 ‘’Πώς μπορώ να είμαι καλή όταν είναι όλα τόσο ακριβά’’;


Το ερώτημα που θέτει ο Μπρεχτ στο έργο του αυτό θα στοιχειώνει για πάντα την ηθική μας. Η ικανότατη και πολυτάλαντη Κατερίνα Ευαγγελάτου, μαζί με ένα εξαιρετικά δυναμικό καστ, αναλαμβάνει να μας το υπενθυμίσει σε μια ιστορική στιγμή που το καθιστά ακόμα πιο επίκαιρο.

Στον Καλό άνθρωπο του Σετσουάν (έργο γραμμένο την περίοδο 1930-1941, κατά τη διάρκεια της εξορίας του Μπρεχτ στην Δανία, την Σουηδία και την Φινλανδία), τρεις θεοί έρχονται στην γη με σκοπό να βρουν αρκετούς καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια ώστε να δικαιολογήσουν την θεϊκή ύπαρξή τους και να διατηρηθεί ο κόσμος ως έχει. Μετά από πολλές δυσκολίες, εντοπίζουν τον μοναδικό καλό άνθρωπο στη Γη: μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας, την Σεν Τε. Οι θεοί την ανταμείβουν με ένα αξιοπρεπές χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν υποτιθέμενο εξάδελφο, τον σκληρό Σούι Τα, παίρνοντας τη μορφή του όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Πόσο καιρό, όμως, θα αντέξει να παίζει αυτόν το διπλό ρόλο;

«Η Σεν Τε πρέπει να παιχτεί από μιαν ηθοποιό πρώτης τάξεως. Μόνο μια ευφάνταστη καλλιτέχνης μπορεί να παίξει έναν καλό άνθρωπο»: η κύρια απαίτηση του Μπρεχτ μοιάζει να εκπληρώνεται στην περίπτωση της εκρηκτικής Στεφανίας Γουλιώτη που ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο θίασος αποτελείται από νέους άντρες και γυναίκες που θα παρουσιάσει το έργο του Μπρεχτ σε μια παράσταση που στήνει ένα θέατρο εν θεάτρω. Άλλωστε, Ο καλός Άνθρωπος του Σετσουάν αποτελεί το έργο του Μπρεχτ με τις περισσότερες απευθύνσεις στο κοινό, με τις περισσότερες τομές στην δράση του. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους, παραμένουν διαρκώς στη σκηνή συνθέτοντας έναν βουβό θίασο που σχολιάζει και υπογραμμίζει τα δρώμενα της εκάστοτε σκηνής. Τέλος, ερμηνεύουν ζωντανά την μουσική και τα τραγούδια της παράστασης.

Δεν πρόκειται για διδακτικό έργο. Στο κέντρο του βρίσκεται ένα ηθικό πρόβλημα: μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων; Το έργο δεν προσφέρει λύσεις. Τελειώνει με έναν απολογητικό επίλογο από τους ηθοποιούς και φυσικά τον ίδιο τον Μπρεχτ.

Κεντρική θέση κατέχει και ο έρωτας, ως μια σαρωτική δύναμη που υπερβαίνει τη λογική της ηρωίδας. Και η μητρότητα, που ακολουθεί την φέρνει αντιμέτωπη με την πιο ακραία εκδοχή της σκληρότητάς της -για να σώσει το παιδί της υιοθετεί ένα ακόμα σκληρότερο προφίλ. Η έγκυος Σεν Τε είναι η σκληρότερη και πιο αδίστακτη στιγμή της μεταμόρφωσής της ως Σουι Τα.

Πληροφορίες: www.sgt.gr 

gp

Giannis Papagiannopoulos - Εκδότης του antivirus, Θεωρητικός Φυσικός.




Δες και αυτό!