Str8 talking #9 – Gay Icons, τότε και τώρα !

20/12/2011
antivirus magazine διαφήμιση

Άραγε τι σημαίνει να είσαι gay icon ? Γιατί  εμείς οι gay έχουμε τόσο έντονα την ανάγκη να δοξάζουμε και να θεοποιούμε άτομα υπερπροβεβλημένα  καθιερώνοντας στο καλλιτεχνικό κυρίως στερέωμα μια νέα κατηγορία καλλιτεχνών ?

Καθώς τα χρόνια περνούν και οι εποχές αλλάζουν ,  το ‘’status’’ των gay icon δεν θα μπορούσε να παραμείνει αναλλοίωτο . Στα ‘50s ήταν η Marilyn Monroe .Ο φακός την λάτρευε το ίδιο και εμείς . Η λάμψη στο πρόσωπο της , το ξανθό μαλλί , η τσαχπινιά και η θηλυκότητα της την μετέτρεψαν σε πρότυπο γυναίκας ενώ η πολυτάραχη ζωή της την έκανε να συζητιέται μέχρι τώρα , κάτι πολύ δύσκολο όπως καταλαβαίνετε . Στα 80’s η Madonna έκανε την εμφάνισή της τραγουδώντας ατάραχη ‘’ Like a virgin touch for the very first time.. ‘’ και οι γκέι βρήκαν το
επόμενο ίνδαλμα τους  . Αν και τότε( ας το παραδεχτούμε) , δεν βλεπόταν, κανείς δεν μπορούσε να αρνηθεί ότι είχε το κάτι διαφορετικό . Θες οι προχωρημένοι στίχοι για την εποχή , θες οι προκλητικές φωτογραφήσεις που δεν άφηναν και πολλά στην φαντασία , ότι και να θες η αλήθεια
είναι πως δεν μπορούσες να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της . Τα 90’s ήρθαν, έφυγαν και μας άφησαν δωράκι την Britney Spears . Ένα αξιολάτρευτο πλασματάκι που με αργά και σταθερά βήματα μετατράπηκε στην νέα pop diva . H κατρακύλα στην προσωπική της ζωή αντί να την εξαφανίσει την έκανε πιο συμπαθή στο κοινό της, κάτι που μας έδειξε πόσο ισχυρό fan base έχει. Kαι πάνω που να σας πω την αλήθεια είχα βαρεθεί τις prom queens σκάει μύτη το 2008 η Lady Gaga και επιτέλους η dance ρυθμοί επιστρέφουν πανηγυρικά.  Το πιο έξυπνο δημιούργημα του marketing για εμένα ή αλλιώς Lady Gaga προκαλεί τα πυρά των συντηρητικών με το εκκεντρικό  της στυλ , παραδέχεται και καλά πως είναι bisexual ,προωθεί τα δικαιώματα της ΛΟΑΤ κοινότητας με τέτοιο πάθος που σε κάνει να νομίζεις ότι πρέπει να πληρώνεται με ποσοστά κάθε φορά που λέει τν λέξη ‘’gay’’ και κατασκηνώνει με σχετική άνεση στις πρώτες θέσεις των charts παγκοσμίως . Η πανέμορφη Thalia , η σέξι Kylie Minogue και (ok , ας πω και μια δικιά μας ) η  Άννα Βίσση συμπληρώνουν την λίστα με τις stars που η κουλτούρα μας τις έχει αγκαλιάσει .

 

Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων βλέπετε πως οι γυναίκες πρωταγωνιστούν. Είναι χαρακτηριστική η απουσία ανδρικών προτύπων,
ακόμη κι αν πρόκειται για δημόσια δηλωθέντες ομοφυλόφιλους άντρες, όπως π.χ. ο Freddie Merkury, ο οποίος αντίθετα αγαπήθηκε περισσότερο από ετεροφυλόφιλο κοινό. Πιθανόν επειδή δύσκολα ένας άντρας μπορεί να κατακτήσει την λάμψη που μια γυναίκα μπορεί να διαθέτει και να
παγιώσει το όνομα του ως την νέα τάση.

        Ίσως ρωτήσετε τι χρειαζόταν η ιστορική αναδρομή . Θα σας απαντήσω απλά ! Εξετάστε τις ιστορίες τους και δείτε πίσω από αυτές τον κοινό
παρανομαστή τους . Με δυο λέξεις : λάμψη και πρόκληση ! Η λάμψη ανήκει στην καλή πλευρά των celebrities. Οτιδήποτε θετικό δεν μπορούμε να έχουμε εμείς, μας αρκεί να νιώθουμε κατά μια έννοια πως το οικειοποιούμαστε  μέσω του να ακολουθούμε φανατικά αυτόν/ή που το έχει . Αν πέρα από την εμφάνιση , οι απόψεις που εκφράζει δημόσια συμφωνούν με τις δικές μας τότε ‘’κολλάμε’’. Η πρόκληση από την άλλη πλευρά ανήκει στην κακή τους πλευρά . Οι περισσότεροι από την φύση μας είμαστε αντιδραστικά στοιχεία . Αν δούμε κάποιον να πετυχαίνει
παρότι  μας ‘’μοιάζει’’ ,δηλαδή δεν μπαίνει σε καλούπια, ταυτιζόμαστε μαζί του γιατί μπορεί να νιώθουμε πως τώρα που κάνει ένας διάσημος τα ‘’κακά’’ πράγματα που κάνουμε και εμείς, μειώνεται η σημαντικότητα τους ή αλλάζει η σημασία τους. Το κερασάκι στην τούρτα είναι φυσικά  να αποδεχθεί το είδωλο την gay εικόνα του και να την ενισχύσει με υποστηρικτικές δηλώσεις για τα ομοφυλόφιλα άτομα και… ιδού πως ανατέλλει ένα gay icon! Και μέσα από τις δηλώσεις αυτές , νιώθουμε καλύτερα . Και επόμενο είναι , όταν στην προοδευτική (μόνο στα λόγια βέβαια) χώρα μας ,  γεμίζουν ψυχή και σώμα με  τύψεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό μας ,αυτά τα άτομα να είναι για εμάς η αυθεντική επιρροή και η απόδραση σε έναν πιο δίκαιο κόσμο με έναν πιο glamour τρόπο .

Όλα αυτά μοιάζει να τα γνωρίζουν εξονυχιστικά  οι σημερινές εταιρίες management  που κατασκευάζουν με επαγγελματισμό τα νέα ‘’είδωλα’’ , λανσάροντας μας την νέα επεξεργασμένη ‘’τροφή’’ σε φανταχτερά περιτυλίγματα . Είναι γεγονός πως αν και  παλιά οι γκέι έφτιαχναν όλη αυτή την εικόνα , τώρα η ‘’δουλειά’’ αυτή έγινε ολόκληρη  επιστήμη οπού  ανήκει ολοκληρωτικά στα χέρια εταιριών και πιστέψτε με, ξέρουν καλά τι
πράττουν γιατί  …. μας ξέρουν απόλυτα . Τόσο καλά ώστε να μας χρησιμοποιούν περίτεχνα  ως εργαλείο προώθησης  των νέων
τους δουλειών και να μας εξαπατούν αυξάνοντας τα κέρδη τους . Ξέρουν ότι σαν κοινότητα έχουμε ανάγκή την υποστήριξη  stars που
μπορούν ευκολότερα να έχουν ένα δημόσιο βήμα , έναν δημόσιο λόγο . Ξέρουν πως αποτελούμε την νέα ελπιδοφόρα αγορά τους και πως πρέπει να κινηθούν γύρω από τα θέλω μας . Και ξέρουν τι πρέπει να μας δώσουν είτε το βρουν αυτούσιο είτε όχι .Οπότε μάσα την ‘’τροφή’’ σου καλύτερα , έτσι θα καταλάβεις πιο αντικειμενικά  την γεύση της.

Κώστας Πάρης

[email protected]

 




Δες και αυτό!